اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل:

مخالف افزایش مراکز شبانه‌روزی سالمندان هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی بابل گفت: مخالف افزایش مراکز شبانه‌روزی سالمندان هستیم.

مخالف افزایش مراکز شبانه‌روزی سالمندان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد عموزاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری سالمندان باب الحوائج بابل اظهار داشت: سازمان بهزیستی به ازای هر سالمند مبلغ 200 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند که این مبلغ پاسخگوی همه بیماران نیست.

وی افزود: مرکز باب‌الحوائج و مرکز همراه سلامت  بابل یکی از بهترین مراکز بابل با توجه به امکانات و موقعیت جغرافیایی بابل بوده و از مراکز نمونه کشوری هستند که همواره از نظر بهداشتی، تغذیه‌ای، درمانی و مدیریتی به شکل ایده‌آل اداره و ساماندهی شده است.

عموزاده با اشاره به اینکه سیاست سازمان بهزیستی در صدد افزایش مراکز شبانه‌روزی نیست، بیان کرد: هدف ما کاهش تعداد چنین مراکزی بوده اما شرایط و آیتم‌هایی وجود دارد که باید این مراکز هر چند نادر، دایر باشند.

وی به خدمات صادقانه و خیرخواهانه پرسنل این مرکز اشاره و بیان کرد: شهر بابل شهر علوی و پایبند مسائل دینی است و گرچه این خدمات به نحو احسن ارائه می‌شود ولی سالمند باید در کنار خانواده و در آرامش روحی به سر ببرد.

عموزاده اذعان کرد: مرکز باب‌الحوائج به صورت هیئت امنایی و به کمک مردم اداره شده و باید اطلاع‌رسانی لازم برای تشویق خیران در مشارکت با بهزیستی به عمل آید.

وی دعوت از خیران را اقدامی ضروری دانست و افزود: دعوت از خیران برای اینکه از نزدیک با مشکلات مراکز نگهداری و خیریه بهزیستی بابل آشنا شده امری ضروری است زیرا باید به این امر واقف شوند که کمک به سالمندان کمتر از ساخت مدرسه و موارد مشابه نیست.

وی با اشاره به اینکه خیران باید به سمت کمک به معلولان و سالمندان سوق داده شوند، اظهار داشت: در راستای تحقق این امر سازمان بهزیستی تبلیغات وسیعی را از سطح مهد کودک تا دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

عموزاده تعداد پرونده‌های تکمیل شده سالمندان موجود در اداره را 50 پرونده و تعداد سالمندانی که از مرکز سالمندان این شهرستان خدمات می‌گیرند را 150 نفر دانست و افزود: تعداد 100 نفر در مرکز همراه سلامت ویژه پدران سالمند و 50 نفر در مرکز باب الحوائج ویژه مادران سالمند بابل خدمات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: در مرکز روزانه همراه سلامت به ازای هر نفر در ماه یک میلیون و 250 هزار ریال و برای هر سالمندی که در منزل ویزیت می‌شوند و 830 هزار ریال یارانه به مرکز فوق پرداخت می‌شود.

رئیس بهزیستی بابل گفت: در مرکز باب‌الحوائج نیز به ازای هر سالمند در ماه 200 میلیون ریال یارانه به این مرکز پرداخت می‌شود.

عموزاده با اشاره به اینکه میانگین برآورد مخارج و هزینه ماهانه هر سالمند 6 میلیون ریال است، تصریح کرد: بهزیستی به 60 تا 70 درصد پذیرش شده‌‌های مراکز سالمندان یارانه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول