اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

مشارکت مردم در احداث مساجد مسکن مهر ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مشارکت مردم در امر احداث مساجد مسکن مهر را ضروری دانست.

مشارکت مردم در احداث مساجد مسکن مهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نادر محمدزاده در دیدار با مردم شهرستان آبیک ‌اظهار کرد: دولت در احداث مسجد در پروژه‌های مسکن مهر کمک می‌کند، ولی دخیل شدن مردم در ساخت مسجد در پروژه مسکن مهر ضروری است.

وی افزود: آمادگی احداث مسجد محله‌ای را در پروژه‌های مسکن مهر داریم که با کمک مردم اجرای آن تحقق خواهد یافت، چرا که اگر بخواهیم مسجد جامع احداث کنیم، 15 سال زمان می‌برد که با توجه به جمعیت ساکن در مسکن مهر پیشنهاد می‌کنیم مسجد محله‌ای با مشارکت و مساعدت مردم احداث شود.

این مسئول ادامه داد: بنده از برخی مردم گله دارم چرا که زمانی که می‌بینند سقف مسجد و یا گنبد مسجد مشکلی دارد حمایت نمی‌کنند و فقط از دولت انتظار رفع مشکل را داشته بلکه باید مشارکت خود را به اثبات برسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: ما در این شرایط ده‌ها گام جلوتر هستیم، چرا که همزمان با سکونت متقاضیان در واحدهای مسکن مهر، مسجد و مدرسه را نیز تحویل داده‌ایم.

مشکل مالیات واحدهای مسکن مهر شهر آبیک در دست بررسی است

محمدزاده در خصوص مشکل متقاضیان مسکن مهر شهر آبیک در زمینه بیمه و مالیات بیان کرد: مشکل مالیات واحدهای مسکن مهر شهر آبیک در دست بررسی است و با ارائه راهکارهای لازم از سوی مسئولان این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: طی جلسه‌ای که با مسئولان سازمان‌های بیمه تأمین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد میزان بیمه 52 هزار ریال تعیین شد که مشمول جریمه هم نخواهند شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: از روزی که مجری گاز مسکن مهر اعلام آمادگی می‌کند ناظران باید ظرف مدت سه روز نظارت را انجام و به راه و شهرسازی اطلاع دهند، لذا ناظران باید به موقع سر پروژه حاضر شوند  و حداقل طی چهار روز گزارش خود را تنظیم و ارائه کنند.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: مجریان وظیفه دارند به تعهدات کاریشان عمل کرده تا واحدها به موقع به متقاضیان واگذار شود.

محمدزاده در پاسخ به این سوال شهروند آبیکی که میزان آورده اعضا کم است و در توان اعضا نیست که آورده اولیه را پرداخت کنند، اگر می‌شود از سوی بانک‌ها تسهیلاتی اختصاص یابد، گفت: پروژه با آورده اعضا به پیش می‌رود، چرا که با آورده اعضاست که پیمانکار می‌تواند پروژه را به پیش برده و یا به عقب بیاندازد.

وی بیان کرد: کل رقم تمام شده باید با مجری صورت جلسه شده تا مشکلات بررسی ریالی پیگیری و برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: سیستم بانکی یک سیستم نظام یافته است که پرداخت تسهیلات بر‌اساس چارچوب و قوانین خاصی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول