اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان:

انجام آزمایشات ژنتیک از بروز معلولیت جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج راهی برای جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها است.

انجام آزمایشات ژنتیک از بروز معلولیت جلوگیری می‌کند

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به روز جهانی ناشنوایان با تأکید بر انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج اظهار داشت: آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج راهی برای جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها از جمله ناشنوایی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت در غربالگری شنوایی نوزادان می‌تواند کودکان را از  ناشنوایی نجات دهد، افزود: در حال حاضر 3 هزار و 293 ناشنوا در استان کرمان زیر حمایت بهزیستی هستند که بیشترین آن‌ها در شهرستان کرمان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی به منظور پیشگیری از این نوع معلولیت‌ها اقدامات فراوانی را انجام می‌دهد، ابراز داشت: انجام غربالگری شنوایی نوزادان، اطلاع‌رسانی در مورد انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج و ... از جمله مواردی است که بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت شنوایی انجام می‌دهد.

عباسی به تشریح اقدامات انجمن‌های ناشنوایان در استان کرمان پرداخت و گفت: تعداد پنج انجمن ناشنوایان در سطح استان فعال است که خدماتی چون درمان تهیه لوازم ضروری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، برگزاری اردوهای تفریحی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ... را به مددجویان ناشنوا ارائه می‌دهند.

وی همچنین تعداد مراکز خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوا در استان را چهار مرکز عنوان کرد و افزود: این مراکز خدمات تربیت شنیداری، گفتاردرمانی، روانشناسی و مددکاری را ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان همچنین گزارشی از روند خدمات‌رسانی بهزیستی به این گروه از معلولیت‌ها داد و گفت: توزیع وسایل کمک توانبخشی، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون و پرداخت کمک هزینه تحصیلی از اقداماتی است که بهزیستی برای کمک به این افراد انجام می‌دهد.

وی افزود: طی سال گذشته و در شش ماهه نخست سال جاری 45 کودک در استان کرمان کمک هزینه کاشت حلزون به مبلغ یک میلیارد و 650 میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول