اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

فرهنگ سلامت تولید کالا با استانداردهای بین‌المللی نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: ما باید در کشور فرهنگ سلامت را ارائه‌ داده و تولید کالا همراه با استانداردهای بین‌المللی و فوق استانداردهای جهانی را مطرح کنیم.

فرهنگ سلامت تولید کالا با استانداردهای بین‌المللی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در دیدار مدیرکل و مسئولان اداره استاندارد بوشهر گفت: یکی از شاخصه‌های پیشرفت یک کشور، استانداردسازی کار و کالا در فضای ملی و حضور جدی در عرصه‌ بین‌المللی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزود: توجه به تولید انبوه به جای توجه به کیفیت و استاندارد نشان از عقب‌رفت و ایستایی است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جوامع جهانی و انسانی همواره به دنبال کیفیت برتر کار و کالا هستند و ما نیز باید کیفیت برتر باشیم.

صفایی‌بوشهری بیان داشت: با توجه به اینکه کشور ما اکنون در یک وضعیت تهاجم اقتصادی همه جانبه دشمن و جهان سلطه است، باید در فضای داخلی با حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی، کشور را در سه مقطع کوتاه، میان و دراز مدت به خودکفایی برسانیم تا بتوانیم در صحنه‌های بین‌المللی به عنوان یک رقیب جدی برای کشورهای با تولیدات بین‌المللی مطرح باشیم.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: حضور در صحنه‌های بین‌المللی در گام اول، مستلزم داشتن حداقل استانداردها است و همچنین در گام‌های بعدی باید به صورت فوق استاندارد در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: مردم باید با فرهنگ استاندارد آشنا شوند تا کار و کالای استاندارد را طلب کنند.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهای موجود، ما می‌توانیم با ایجاد رشد در تولید و افزایش سطح کیفی استانداردها، اعتماد ملی را جلب کرده و در صحنه‌های بین‌المللی قدرت رقابت جهانی پیدا کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: مردم باید به این باور برسند که استاندارد، هم وظیفه ‌نظارت و هم هدایت را بر عهده دارد.

امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود افزود: برای کشوری که می‌خواهد در صحنه‌های بین‌المللی به رقابت بپردازد، رعایت حداقل استانداردها کافی نیست. ما باید در کشور فرهنگ سلامت ارائه‌ کالا همراه با استانداردهای بین‌المللی و فوق استانداردهای جهانی را مطرح کنیم.

وی یادآور شد: یکی از وظایف اداره کل استاندارد، امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌ کار و کالا در سطح ملی است، یعنی امر به معروف در جهت رشد و نهی از منکر در جهت راهنمایی و هدایت باشد.

صفایی‌بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان کرد: با دانش بنیانی و کار عملی و تحقیق و پژوهشی که در شما سراغ دارم، بتوانید استان بوشهر را به عنوان یک استان بین‌المللی به پیش ببرید و بتوانید تمامی شاخصه‌های استاندارد را در همه امور در فضای این استان نهادینه کنید.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول