اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پناهیان:

تاخیر در ازدواج‌ یکی از عوامل افزایش طلاق‌ است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه و حوزه گفت: تاخیر در ازدواج‌ یکی از عوامل افزایش طلاق‌هاست.

تاخیر در ازدواج‌ یکی از عوامل افزایش طلاق‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت الاسلام علیرضا پناهیان بعداز ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان نور بیان داشت: تمدن غرب ذهنیت خودمحوری، خودخواهی و گرایش خودپرستانه را ایجاد می‌کند که باعث افزایش سن ازدواج و کاهش فرزند می‌شود.

وی که پیرامون «چرا انگیزه تشکیل خانواده و تکثیر نسل در میان جوانان کاهش یافته است؟» بحث را شروع کرده بود ادامه داد: فرهنگ خودخواهی و خودمحوری مانع از ازدواج و تاخیر در تن دادن به این امر مقدس می‌شود، مضمحل شدن خانواده‌ها در غرب بدلیل افزایش خودخواهی و خودمحوری است.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: عمق لذت زندگی فقط با ازدواج فراهم می‌شود و دوام و قوام پیدا می‌کند، نه لذت‌های ثانیه‌ای و هرزگی که لذت زندگی را کاهش می‌دهد، تنوع طلبی، باعث کاهش قوای جنسی و لذت کم می‌شود زیرا لذت با عاطفه و ازدواج همراه است.

پناهیان ابراز داشت: تاخیر در ازدواج‌ها یکی از عوامل افزایش طلاق‌ها است، افزایش سن ازدواج انتخاب را سخت می‌کند زیرا در ذهن افراد مرد یا زن ساختگی وجود دارد و تصوراتی که دارند نمی‌توانند هر کسی را بپذیرند.

وی تاکید کرد: باید از خیال‌پردازی و ذهنیت خیالی دست برداشت، ازدواج یعنی پذیرفتن یک مسئولیت، در ازدواج مرد باید گاهی برای زن پدر و مرد هم گاهی پسری برای همسر خود باشد تا روابط جذاب‌تر و عاطفی‌تر شود.

این استاد دانشگاه افزود: یکی از ارزش‌های مهم در ازدواج فرزنددار شدن است، فرهنگ خودخواهی و خودمحوری ملاک در ازدواج را زیبایی همسر می‌داند در حالی که ملاک در ازدواج فرزند آوردن است.

پناهیان ابراز داشت: افزایش سن ازدواج نیز امکان فرزندآوری را کاهش می‌دهد، این باید از بین برود که دختری که چهره زیبایی ندارد نتواند ازدواج کند، چون زنی که چهره زیبا ندارد بیشتر فرزندآوری و فرزندداری می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نباید منتظر تغییر ساختار بود، نظام آموزشی تا تغییر کند و یا پدران و مادران و جامعه به فکر بیفتند، خود تحول ایجاد کنید.

وی گفت: بساط هرزگی جمع خواهد شد و لامذهبی بی‌کلاسی خواهد بود بنابراین در احکام و دستورات اسلام مطالعه و تحقیق کنید و ببینید که اسلام چقدر به چیزی که شما از او لذت می‌برید تشویق می‌کند.

پناهیان افزود: خیلی‌ها تلقی اشتباه از دین دارند و نمی‌توانند به این سئوال پاسخ دهند که چرا دین به چیزی که شما از او لذت می‌برید تشویق می‌کند، اما می‌گوید شما که در سن 14 و پانزده سال به لذت‌خواهی می‌رسی باید چند سالی کنترل کنی و فجایع ببار نیاوری تا به‌موقع لذت واقعی و دائمی ببرید.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول