اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باقرشهر:

برنامه‌ریزی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی ضروری است

خبرگزاری فارس: شهردار باقرشهر با اشاره به اینکه ایران در معرض بلایای طبیعی قرار دارد، گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی ضروری است.

برنامه‌ریزی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جمشید سعادتمند گفت: با توجه شرایط خاص کشور ایران و منطقه باقرشهر، ایران در معرض بلایای طبیعی مانند زلزله و ... قرار دارد.

شهردار باقرشهر که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در دبیرستان دخترانه نرجس سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای مقابله و پیشگیری از اثرات بلایای طبیعی گفت: کاهش خسارت‌های ناشی از بروز بلایای طبیعی نیازمند اصلاح ساختارها است و شهروندان می‌بایست با همراهی شهرداری و مسئولین امر اقدامات اساسی را برای پیشگیری، مدیریت و کنترل و کاهش خسارت‌های ناشی از این حوادث انجام دهند.

شهردار باقرشهر در ادامه عنوان کرد: شهروندان هنگام ساخت و ایجاد بنا در صورت رعایت ضوابط و مقررات و مقاوم‌سازی استاندارد، کمک شایانی به پیشگیری از حوادث دارند.

مسئول ستاد مدیریت بحران و پیشگیری حوادث غیر مترقبه شهرداری باقرشهر نیز به زلزله‌خیز بودن کشورمان و وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد اشاره کرد و بیان داشت: استان تهران و شهر باقرشهر بر روی نوار زلزله واقع شده‌ و تنها راه مقابله با این حادثه طبیعی بالا بردن میزان اطلاعات شهروندان است و دانش‌آموزان نقش مهمی در این زمینه دارند.

سعید شفیعی به آمادگی شهرداری جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره داشت و تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران و پیشگیری حوادث غیر مترقبه شهرداری آمادگی کامل را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه شهروندان و دانش‌آموزان دارد و جهت مقابله با حوادث احتمالی، لوازم و امکانات لازم را مهیا کرده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین مناسبت مسابقه‌ای با عنوان کاهش اثرات بلایای طبیعی در زمینه‌های نقاشی، عکس و مقاله‌نویسی با هدف تبلیغ و پژوهش علمی با موضوع مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در بین دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف باقرشهر و شهروندان برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار تا تاریخ 29 مهر است و پس از جمع‌بندی و بررسی آثار به 50 اثر برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

همه ساله به مناسبت 20 مهر ماه که به عنوان روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده مراسم و همایش‌هایی برگزار می‌شود، ستاد مدیریت بحران و پیشگیری حوادث غیر مترقبه شهرداری باقرشهر نیز در این راستا برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول