اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان خبر داد

صدور 46 هزار شناسنامه مکانیزه در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در نیمه نخست امسال، یش از 46 هزار شناسنامه مکانیزه در استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

صدور 46 هزار شناسنامه مکانیزه در سیستان‌وبلوچستان

علی زاهدی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: عملکرد صدور شناسنامه مکانیزه در سیستان و بلوچستان در شش ماه نخست سال‌جاری بسیار مطلوب بوده به طوری که تاکنون 46 هزار و 627 جلد شناسنامه مکانیز در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه فقط افراد واجد شرایط مجاز به گرفتن شناسنامه جدید هستند، افزود: اشخاصی که شناسنامه آنها دارای پارگی، آب گرفتگی و یا مفقودی و بدون عکس باشد مجاز به دریافت شناسنامه جدید هستند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: افراد می‌توانند در 30 سالگی یک بار برای تغییر عکس شناسنامه خود اقدام کنند و شناسنامه جدید برای آنها صادر خواهد شد.

زاهدی‌نیا بیان داشت: برای صدور شناسنامه مکانیزه و همچنین المثنی برای بار اول مبلغ 100 هزار ریال و برای بار دوم 200 هزار ریال دریافت می‌شود.

وی گفت: هم اکنون زمان صدور شناسنامه جدید برای افراد در مدت 20 روز تعیین شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: شناسنامه‌های جدید از ویژگی خاصی برخوردار است که شامل واتر مارک آرم و نقشه جمهوری اسلامی ایران با عبارت ثبت احوال کشور و خلیج فارس، دارای حساسیت بالا به مواد شیمیایی و نخ امنیتی سه رنگ، دارای طرح چاپ برجسته و ریز نوشته، دارای روکش امنیتی و هولوگرام مناسب و مرکب پاک شونده، عکس آن الصاقی نبوده و با روکش مطمئن حفاظت می‌شود، صدور آن ماشینی و به طور یکنواخت در سطح کشور انجام می‌شود.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: این امر باعث شده ضریب امنیتی شناسنامه‌های جدید بالا بوده و امکان جعل آن صفر است و از آنجایی که مشخصات هویتی و عکس فرد به صورت اسکن بوده و دارای روکش امنیتی است، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در صورتی که افراد بخواهند در شناسنامه خود تغییراتی مانند نام و نام خانوادگی داشته باشند به مدت یک ماه شناسنامه برای آنها صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه صدور شناسنامه جدید در حال حاضر به صورت فراخوان عمومی انجام نمی‌شود، گفت: شناسنامه برای افراد نیز صادر می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه شناسنامه‌های قدیمی موجود در دست مردم با شناسنامه‌های مکانیزه تا پایان برنامه پنجم توسعه تعویض می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول