اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

دوستداران میراث فرهنگی از آثار باستانی اندیمشک بازدید کردند

خبرگزاری فارس: انجمن دوستداران میراث فرهنگی اندیمشک از آثار باستانی این شهرستان از جمله آباره عباس خان (صیحه) و جاذبه‌های گردشگری این منطقه بازدید کردند.

دوستداران میراث فرهنگی از آثار باستانی اندیمشک بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، سرپرست اداره میراث فرهنگی اندیمشک ظهر امروز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه هدف ذاتی میراث فرهنگی در بخش گردشگری فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری است اظهار داشت: وظیفه میراث فرهنگی تنها ثبت و ضبط آثار و ابنیه تاریخی نیست بلکه زبان ما، اندیشه ما، گویش و آداب و رسوم ما و هر آنچه ارزش فرهنگی و اثر فرهنگی دارد هم میراث فرهنگی ما محسوب می‌شود.

کوروش ایزدمهر با اشاره به اینکه همه ما باید دست در دست هم بگذاریم و این مدافع نوپای تاریخ و تمدن شهرمان را یاری کنیم، افزود: وظیفه میراث فرهنگی در این برهه از زمان بسیار خطیر است ما باید به عنوان متولیان میراث فرهنگی متوجه این باشیم که حفظ میراث فرهنگی و ماندن آن‌ها وظیفه بسیار بزرگی همه است و متولی این کار سازمان میراث فرهنگی است.

وی تأکید کرد: همه تلاش ما این است با برداشتن گام‌های علمی و در راستای امور فرهنگی که به آن موظف شده‌ایم، ارتباط قطع شده میراث فرهنگی اندیمشک با مراکز و کانون‌های فرهنگی را برقرار کنیم.

ایزدمهر خاطر نشان کرد: در ورودی اداره میراث فرهنگی اندیمشک به روی تمام آرا و نظرات باز است و از این بین نظرات سازنده را برای نیل به اهداف سازمانی به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: به هیچ وجه قصد نداریم روابط قومی، قبیله‌ای و فامیلی را در روابط و کارمان وارد کنیم و همه افراد، اندیشمندان، محققان و عالمان عرصه‌های مختلف می‌توانند در چهارچوب قانون موجود به میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از آثار تاریخی، باستانی و گردشگری اندیمشک می‌توان به ویرانه‌های شهر ساسانی لور، شهر باستانى اری تری، کاروانسراى رضه، آباره عباس (پل صیحه)، بقعه شاهزاده احمد در مازو، قلعه رزه و ویرانه‌های شهر ایلامی زعفران دشت درمنگره، سد دز یکی از مهم‌ترین سدهای خاور میانه و سد کرخه به عنوان بزرگ‌ترین سد بتنی خاورمیانه اشاره کرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول