اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

انقلاب نباید از مسیر آرمان‌های شهدا دور شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی ایران نباید از مسیر آرمان‌های شهدا دور شود.

انقلاب نباید از مسیر آرمان‌های شهدا دور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته شهرستان بیرجند اظهار کرد: امروز جامعه به دلیل غفلت از حقایق آسمانی دچار مشکل شده است.

وی به 25 ذی‌القعده روز دحوالارض اشاره کرد و ادامه داد: در این روز زمین گسترش و توسعه پیدا می‌کند و فضایل زیادی برای این روز عنوان شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه احیا در این روز و گرفتن روزه ثواب زیادی دارد، تصریح کرد: ظهور منجی عالم بشریت نیز احتمالاً در چنین روزی واقع شود.

رضایی بیرجندی با اشاره به تدبر در سوره والعصر گفت: کسی که به این سوره عمل کند سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورد.

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و افزود: 23 مهرماه شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب است که توسط منافقان کور دل به شهادت رسید.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: باید انقلاب خود را روز به روز در راستای آرمان‌های شهدا به پیش ببریم.

رضایی بیرجندی به روز جهانی استاندارد در 23 مهرماه اشاره کرد و ادامه داد: باید همه تلاش کنیم تا کارهایمان استاندارد و براساس عدل باشد.

وی 24 مهرماه را روز پیوند اولیا و مربیان عنوان کرد و اظهار داشت: روز جهانی نابینایان و عصای سفید و روز بهداشت روانی نیز از دیگر مناسبت‌های این روز است.

امام جمعه بیرجند 25 مهرماه را روز جهانی غذا دانست و یادآور شد: انسان‌ها باید به تغذیه خود توجه زیادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: 26 مهرماه همچنین سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است که در همین راستا باید تلاش کنیم تا زندگی خود و فرزندانمان با محبت آنها گره بخورد.

امام جمعه بیرجند مهم‌ترین مناسبت این هفته را شهادت امام محمد تقی (ع) دانست و یادآور شد: روز تربیت بدنی و ورزش نیز از دیگر مناسبت‌های این هفته است.

رضایی بیرجندی به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: سفر ایشان مایه خیر و برکت فراوان است و مردم این استان نیز پیرو اهل بیت بودن خود را به طور واقعی و حقیقی به نمایش گذاشتند.

در پایان مراسم نماز جمعه از تمام کودکان که به همراه والدین خود در نمازجمعه شرکت کرده بودند به مناسبت روز جهانی کودک تقدیر شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول