اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

بهترین روش برخورد با اضطراب مشاوره‌های روانشناسی است

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیشتر مردم در ارتباط با اضطراب خود به نورولوژیست‌ها مراجعه می‌کنند اما بهترین روش برخورد با اضطراب مشاوره‌های روانشناسی است.

بهترین روش برخورد با اضطراب مشاوره‌های روانشناسی است

حمیدرضا ریاضی در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: اضطراب را تمام افراد تجربه می‌کنند و در واقع اضطراب یک حالت ترس، نگرانی و دلهره‌ای است که فرد علت آن را به درستی نمی‌داند و متاسفانه شرایط جوامع امروزی به گونه‌ای است که روز به روز اضطراب افراد بیشتر می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: اضطراب ریزفاکتور و استرس فاکتوری برای اکثر حوادث عروقی مغز و قلب است و می‌تواند مرگ‌ و میر را به‌ دنبال داشته باشد.

ریاضی خاطرنشان کرد: افرادی که اضطراب دارند درجاتی از افسردگی را نیز دارند.

وی با اشاره به علائم اضطراب گفت: اضطراب عوامل سوماتیک و روحی دارد و عوامل سوماتیک مانند تپش قلب، لرزش اندام‌ها، تعریق و علائم روحی مانند احساس خطر و آسیب دیدن در هر لحظه از عواملی است که برای فرد مشخص نیست.

این متخصص مغز و اعصاب در ارتباط با راه‌های کنترل اضطراب اظهار کرد: بیشتر مردم در ارتباط با اضطراب خود به نورولوژیست‌ها مراجعه می‌کنند اما بهترین روش برخورد با اضطراب مشاوره‌های روانشناسی است.

ریاضی با اشاره به اینکه اضطراب را می‌توان کنترل کرد، گفت: اضطراب مقوله‌ای نیست که بتوان درمان کرد چون اضطراب در برخی مواقع برای فرد لازم است و اگر اضطراب را بخواهیم به صورت کامل از بین ببریم واکنش فرد کُند می‌شود که این نیز سبب اختلال می‌شود.

وی در ارتباط با تاثیر ژنتیک در اضطراب اظهار کرد: ژنتیک در اضطراب تاثیرگذار است و در برخی از خانواده‌ها و افراد اضطراب بیشتر است.

متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: کنگره بین‌المللی اضطراب به خوبی برگزار شد و البته باید این کنگره‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر ادامه‌دار باشد تا تبادل ارتباطات به خوبی انجام شود و آستان قدس رضوی بسیار خوب این کنگره را از نظر اجرایی و امکانات مدیریت کرده است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول