اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 318

بیات: جشنواره تئاتر با رویکردی نو، تحولاتی ماندگار را تجربه کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با سپاسگزاری از مردم و رسانه‌ها گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال، نگاهی عمیق و متعالی به تئاتر داشت و با رویکردی نو در نحوه برگزاری، تحولاتی ماندگار را تجربه کرد.

بیات: جشنواره تئاتر با رویکردی نو، تحولاتی ماندگار را تجربه کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از مردم و رسانه‌ها تشکر کرد.

در این پیام آمده است: وظیفه دارم در پایان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از تمام کسانی که دبیرخانه را در برگزاری هرچه باشکوهتر و به یادماندنی‌تر این جشنواره یاری کردند به خصوص مقام عالی وزارت و معاونان ایشان، استاندار و معاون سیاسی ـ امنیتی همدان و تمام همکارانم در دبیرخانه جشنواره و اصحاب رسانه، همچنین مردم عزیز همدان که با همراهی خود نشان دادند سطح مطالبات فرهنگی در همدان چه اندازه بالا است، تقدیر و تشکر کنم. این همدلی، همکاری و همراهی وظیفه ما را برای بیستمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان سنگین‌تر خواهد کرد.

در ادامه این پیام آمده: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال، نگاهی عمیق و متعالی به تئاتر کودک و نوجوان داشت و با رویکردی نو در نحوه برگزاری، تحولاتی ماندگار را تجربه کرد.

در بخش دیگری از آن می‌خوانیم؛ تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان در نوزدهمین دوره جشنواره، با استناد به روایات و تأکیدات دینی ما مسلمانان مبنی بر ضرورت توجه به دوره حساس نوجوانی و جوانی، گام بزرگی است که می‌تواند اثرات مثبت خود را در آینده تئاتر نوجوان و در آتیه آینده‌سازان این مرز و بوم و جامعه اسلامی ایران به خوبی نمایان کند.

این پیام می‌افزاید: همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی در این دوره جشنواره مد نظر ویژه قرار گرفت و جشنواره نوزدهم با حداقل هزینه‌ها به خوبی برگزار شد و اثبات کرد اگر بخواهیم می‌توانیم هر کاری را حتی اگر غیر ممکن به نظر برسد انجام دهیم.

در ادامه آن می‌خوانیم: حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها در جشنواره، دلگرمی بزرگی بود که ما را برای برگزاری جشنواره‌های بعدی همراه با رشد کیفی و کمی بیشتر در همدان ترغیب کرد و باعث شد با انگیزه‌ای مضاعف به جشنواره‌های بعدی بیاندیشیم.

مدیرکل ارشاد همدان در این پیام اذعان داشت: آنچه در این میان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد این است که برای رسیدن به اهداف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید به محتوای تئاتر نوجوان اهمیت داده شود و مفاهیم نمایشنامه‌ها و نمایش‌ها بر اساس مقتضیات و تغییرات زمان امروز و بر اساس بایدها، ارزش‌ها و آموزه‌های دینی به آنها القا شود و از تحمیل این مفاهیم با ابزار گذشته به شدت اجتناب شود زیرا اگر ما نتوانیم اذهان کودکان و نوجوانانمان را با مفاهیم بلند و عمیق انسانی و دینی آشنا کنیم، دیگران در این عرصه پیشتاز می‌شوند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول