اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

برگزاری جشنواره مد و لباس در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: به زودی جشنواره مد و لباس در مرکز استان به مدت یک هفته در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره مد و لباس در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار داشت: با استفاده از توانمندی و ظرفیت هنرمندان و تولیدکنندگان داخلی می‌توان مد ایرانی را جایگزین مد غربی کرد.

وی با تاکید بر اینکه زیربنای تمام فعالیت‌های ما باید بر مبنای دین و ارزش‌های اسلامی باشد تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه و جشنواره مد و لباس هدف اصلی ارائه مد و الگوی مناسب است که بر اساس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت طراحی شده و مهم‌تر از آن نشان دادن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است.

استاندار گلستان ادامه داد: نظام اسلامی یک فرهنگ غنی است که تولیدکنندگان با تکیه بر آن می‌توانند طراح، ایده‌پرداز، مخترع و ارائه‌دهنده یک تولید جدید آمیخته با شاخصه‌های دینی و ملی باشند به شرط اینکه بخواهند و بدانند که ما می‌توانیم؛ همچنان که در سایر عرصه‌ها و در هر جایی که جوان و متخصص ایرانی وارد شده است توانسته قابلیت‌ها و استعدادهای خود را به عرصه نمایش و ظهور برساند.

قناعت با اشاره به اینکه ارائه مد فقط متعلق به فرهنگ غرب نیست افزود: باید باور کنیم که می‌توانیم تولیدکننده مد جدید باشیم و با بهره‌گیری از فکر و نبوغ متخصصان و تولیدکنندگان، مد و لباس اسلامی را در بین جوانان و جامعه تعمیم دهیم.

وی با اشاره به اینکه الگوی مد و لباس که با دستان توانمند هنرمندان ایرانی رقم بخورد یقیناً موج مثبت را گسترش خواهد داد، یادآور شد: اگر کاری شایسته ارائه دهیم و این باور را در خود تقویت کنیم که می‌توان مد جدید و به روز را با شاخصه‌های اسلامی و دینی تولید کرد و هنر استفاده از جذابیت را در تولید آمیخته کنیم یقیناً جوانان مجذوب خواهند شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در گام اول می‌توان متناسب با پوشش‌های مدارس ابتدایی و راهنمایی و آداب و رسوم آن شهرستان لباس‌هایی را طراحی کرد اظهار داشت: باید به این سمت برویم که حتی می‌شود برای دانشجویان نیز فرم‌هایی متناسب با جایگاه علمی آنان طراحی کرد.

قناعت حمایت و پشتیبانی خود را برای برگزاری جشنواره مد و لباس اعلام کرد و افزود: متولیان فرهنگی، اصناف، تولیدکنندگان و متخصصان باید تلاش کنند تا این نمایشگاه بانشاط برگزار شود و بتوانیم ذائقه‌ها را به سمت اسلامی ایرانی شدن سوق دهیم.

جشنواره مد و لباس قرار است به زودی به مدت یک هفته با مدیریت امور زنان و خانواده استانداری گلستان و با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول