اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن نابینایان آذربایجان‌غربی:

کتابخانه نابینایان در ارومیه احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن نابینایان آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه ویژه نابینایان در ارومیه احداث و تا روز جهانی معلولان بهره‌برداری می‌شود.

کتابخانه نابینایان در ارومیه احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالمناف عظیمی در مراسم گرامیداشت عصای سفید که پیش از ظهر امروز در میهمان‌سرای ارتش برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های انجمن نابینایان استان، اظهار داشت: اعطای تسهیلات متعدد بانکی، توزیع ارزاق، مساعدت مالی به اعضای مستحق و ایجاد اشتغال برای چهار نفر از نابینایان با همکاری علوم پزشکی از جمله فعالیت‌های انجمن در طول یک سال است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مانند برگزاری کلاس‌های دو و میدانی، شنا، برگزاری کلاس‌های آموزشی مانند کامپیوتر و قرآن و سفر به مشهد مقدس با حضور 70 نفر از نابینایان و... از دیگر برنامه‌های انجمن است.

عظیمی در ادامه به راه‌اندازی کتابخانه برای نابینایان استان اشاره کرد و گفت: کتابخانه مخصوص نابینایان در پنج استان احداث می‌شود که آذربایجان‌غربی جزو آن‌هاست و همچنین برای تجهیز آن 15 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن نابینایان آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه نابینایان استان در روز جهانی معلولان بهره‌برداری شده و برای سنین پنج تا 17 سال قابل استفاده خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر بیشتر مشکلات انجمن را حل و فصل می‌کند، افزود: در روز جهانی نابینایان لازم است تا مسئولان به مشکلات این قشر به ویژه در زمینه اشتغال توجه کنند.

عظیمی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، کماکان به نظر می‌رسد که جمعیت این گروه، تابعی از رشد کلی جمعیت در کشور است، ابراز داشت:‌ در حال حاضر طرح‌های خوبی از جمله غربال‌گری بینایی در کشور اجرا می‌شود که عوارض ناشی از این معلولیت را در بین خانواده کاهش داده اما هنوز هم رسیدگی و بررسی امورات این قشر از جامعه نیازمند عزم همگانی است.

رئیس انجمن نابینایان آذربایجان‌غربی گفت: اشتغال، آموزش، ایاب و ذهاب، تحصیل، خدمات، وسایل کمک توان‌بخشی، استفاده از حمل و نقل عمومی و حتی عصای استاندارد از جمله مشکلات نابینایان است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول