اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

ریشه اکثر ناهنجاری‌های جامعه ناشی از مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر با بیان اینکه ریشه اکثر ناهنجاری‌ها در جامعه ناشی از مواد مخدر است، گفت: باید با آموزش بتوانیم در پیشگیری و ریشه‌کنی مواد مخدر و اعتیاد گام برداریم.

ریشه اکثر ناهنجاری‌های جامعه ناشی از مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور ظهر امروز در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر تشکیل این جلسات را یکی از اولویت‌ها و مهم‌ترین جلسات شهرستان عنوان کرد و افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر عزم راسخ و همه‌جانبه لازم است چراکه مواد مخدر امروز به عنوان یک تهدید بزرگ برای کشور تبدیل شده و با جدیت باید در مبارزه با آن تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان شرکت‌کننده در این جلسه باید با آگاهی کامل در این شورا شرکت کنند، گفت: ارزیابی این موضوع از جانب مسئولان شرکت‌کننده برای فرمانداری بسیار مهم است و جلسات باید خروجی مثبتی در شهرستان داشته باشد.

فرماندار ملایر ریشه اکثر ناهنجاری‌های اجتماعی امروز جامعه را مواد مخدر برشمرد و تصریح کرد: با توجه به آمار از سوی مراجع قضایی در کشور ریشه ناهنجاری‌هایی از جمله طلاق، سرقت، خودکشی و قتل و... اعتیاد بوده و بیشترین آمار زندانیان نیز در کشور مرتبط با مواد مخدر است.

وی ایجاد تنفر عمومی از اعتیاد به مواد مخدر را یکی از راهبردهای مهم در مبارزه با این معضل اجتماعی برشمرد و گفت: ما در کشور شاهد مشکلات فراوان در خانواده‌هایی که اعتیاد در آن وجود دارد هستیم اما با این وجود شاهد گرایش افراد به این معضل بوده و باید با راهکار و آموزش بتوانیم در پیشگیری و ریشه‌کنی مواد مخدر و اعتیاد گام برداریم.

خیریانپور توجیه گروه‌های مرجع و همه لایه‌های اجتماعی در کشور را از دیگر راهکارها برشمرد و گفت: ناامن کردن محیط برای توزیع‌کنندگان مواد مخدر و معتادین از دیگر راهبردها در مبارزه با مواد مخدر است.

وی مهمترین کمیته زیرمجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر را کمیته پیشگیری برشمرد و در تأکید به آموزش و پرورش گفت: در این راستا باید پیشگیری و ایمن‌سازی از زمان مدرسه انجام شود که تاکنون کمیته پیشگیری ملایر عملکردی مثبت داشته است.

فرماندار ملایر ضمن تقدیر از ادارات مختلف در راستای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گفت: این اقدامات خوب است اما کافی نیست و باید تا ریشه‌کنی مواد مخدر از همه جای کشور تلاش‌ها مضاعف شود.

وی در تأکید به دستگاه‌ها گفت: آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌ها و... با دادن مشاوره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها اقدامات لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر نیز به پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین عملیات پاکسازی مناطق آلوده در شهرستان انجام شده است.

بهروز کیانی از افزایش کشفیات 17 درصدی انواع مواد مخدر در هفت ماهه امسال نسبت به مشابه سال گذشته در ملایر خبر داد و افزود: در این راستا اقدامات خوبی توسط نیروی انتظامی انجام شده که در یک مرحله در ماه گذشته 32 کیلوگرم تریاک در شهرستان ملایر از یک باند قاچاقچیان که قصد داشت این محموله را از جنوب کشور به همدان ببرد در ملایر کشف شد.

وی یادآور شد: در هفت ماهه امسال تعداد زیادی از افراد توزیع‌کننده مواد مخدر نیز در شهرستان ملایر دستگیر شده‌اند و پاکسازی و دستگیری افراد توزیع‌کننده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول