اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

رهنمودهای رهبری در رابطه با حوزه‌ علمیه عملی شده است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان قم رهنمودهایی در ارتباط با حوزه علمیه داشتند که بسیاری از آنها به مرحله اجرا رسیده است.

رهنمودهای رهبری در رابطه با حوزه‌ علمیه عملی شده است

آیت‌الله سید محمد غروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم که با توصیه‌ها و تاکیدات ویژه ایشان در مسائل مختلف در ارتباط با حوزه‌های علمیه همراه بود، برکات بسیاری برای این نهاد ارزشمند به همراه داشت.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر انقلاب در این سفر به مسائل مرتبط با حوزه‌های علمیه ادامه داد: ایشان در دیدار خود با اعضای شورای عالی حوزه علمیه مطالبی را مطرح کردند که توسط این شورا در طول این دو سال پیگیری شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری به آن تاکید بسیاری داشتند، پرهیز از دیوان‌سالاری در حوزه‌های علمیه و دوری کردن از گستردگی بیش از حد تشکیلات اداری است.

وی ابراز داشت: در طول این دو سال شورای عالی حوزه‌های علمیه تلاش بسیاری انجام داده تا تشکیلات اداری حوزه‌های علمیه کوچک شده و از گسترش بیشتر این تشکیلات جلوگیری کند.

غروی عنوان کرد: تشکیلات اداری حوزه علمیه اگر بزرگ باشد، چابکی حوزه از بین رفته و نمی‌تواند نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که رهبر انقلاب در سفر خود به استان قم به آن تاکید کردند، اهمیت دوره سفیران هدایت برای توانمندسازی طلاب در تبلیغ در سطح بین‌المللی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: برای تحقق این مطالبه رهبر معظم انقلاب، دوره کوتاه مدت سفیران هدایت گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که ایشان به آن تاکید داشتند، وارد نشدن حوزه در مسائلی است که برای آن متولی دیگری تعریف شده است.

غروی ابراز داشت: در اصل برخی از این فعالیت‌ها به حوزه مربوط می‌شود اما نهادهایی مانند دفتر تبلیغات و مرکز خدمات طلاب در آن وارد شده‌اند و نظر مقام معظم رهبری این بود که حوزه توان خود را در دیگر مأموریت‌ها به کار بگیرد و در این عرصه‌ها وارد نشود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که رهبر انقلاب در سفر به استان قم در ارتباط با حوزه علمیه به آن تاکید کردند، به تدریس طلابی که دوره شش ساله را می‌گذرانند، مربوط می‌شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب بنا بر این شد که این طلاب در صورتی که توانایی‌های لازم را داشته باشند، بتوانند در مدارس علمیه تدریس کنند که البته برای این کار باید این طلاب دو پایه بالاتر از مقطعی که درس می‌دهند را به پایان رسانده و از نظر توانایی علمی قابل قبول باشند.

وی افزود: این موضوع مدتی به خاطر وجود اساتید مختلف در مدارس اتفاق نمی‌افتاد و فرصت تدریس از طلاب گرفته شده بود.

غروی خاطر نشان کرد: در مجموع در زمینه‌های مختلفی که رهبر انقلاب نظراتی در مسائل مربوط به حوزه علمیه داشتند، نظراتشان با دیدگاه‌های مراجع جمع و در حوزه‌های مختلف اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه هنوز در این زمینه در حال فعالیت است ابراز داشت: موضوعات مختلف مدنظر ایشان هنوز در حال بررسی است و در آینده تمام این رهنمودها به مرحله اجرا در خواهد آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به موضوع تحول در حوزه‌های علمیه ادامه داد: طبق خواسته مقام معظم رهبری حوزه باید کاراتر و قوی‌تر در میدان‌ها ظاهر شده و فعالیت‌های خود را پیش بگیرد.

غروی گفت: محور بودن مراجع و توجه به جامعه مدرسین به عنوان قطب علمی حوزه از دیگر رهنمودهای رهبر انقلاب بود که طلاب و مدیریت حوزه‌های علمیه در راه عملی شدن آنها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول