اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

رشته‌های فنی و حرفه‌ای در باشت افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: به منظور ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری و استعداد‌های فراوان در این شهرستان، رشته‌های فنی و حرفه‌ای باشت افزایش می‌یابد.

رشته‌های فنی و حرفه‌ای در باشت افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان سرایداری فنی و حرفه‌ای باشت که با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: با مستقر شدن این اداره برخی از رشته‌های مهم، کلیدی و مورد نیاز شهرستان باشت را در حد استانی تا سطح دانشگاه فعال کرده است.

فرماندار باشت گفت: با توجه به استعدادهای مختلف در این شهرستان و جوانان تحصیل‌کرده و نیروهای آماده و پای‌کار، ارتقا و توسعه رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های لازم در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری و همچنین تخصصی کردن فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای نقش ارزنده‌ای دارد.

قلی‌پور تصریح کرد: در این شهرستان در توسعه رشته‌های مکانیک، برق صنعتی و ساختمان، جوشکاری، نجاری و رشته‌های مختلف ویژه بانوان گام‌های اساسی برداشته شده و از این رشته‌ها هم به خوبی استقبال می‌شود.

وی یادآور شد: هر چند تعدادی از رشته‌های کلیدی و مهم در شهرستان باشت در حد دانشگاه توسعه یافته و آموزش‌ها و مهارت‌آموزی در آن به خوبی در حال انجام است ولی مردم این شهرستان بیش از این انتظار دارند که همه رشته‌ها در مناطق روستایی و شهری ویژه مردان و زنان در آن دایر شود.

وی با بیان اینکه شهرستان باشت به لحاظ کشاورزی و برخورداری از ظرفیت‌های مختلف صنعتی و فرآوری محصولات کشاورزی حرفی برای گفتن دارد، گفت: با همکاری و همدلی مسئولان توجه بیشتری به حوزه کشاورزی و صنایع فرآوری و تبدیلی و آموزش‌های لازم در این خصوص شود.

ایاز آقایی شهرستان باشت را مستعد برای کشاورزی و توسعه صنعت و ایجاد کارگاه‌های مختلف تولیدی و توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی دانست و گفت: با توجه به استعداد‌های فراوان، نیروهای انسانی و جوانان در این شهرستان رشته‌های فنی و حرفه‌ای را تا حد دانشگاه ارتقا خواهیم داد و هر چند تعدادی از این رشته‌ها در سطح بالایی در آن آموزش‌ها و مهارت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات فنی و حرفه‌ای در شهرستان باشت کمبود مربی و پرسنل است و مجور جذب 15 نفر در این شهرستان صادر شده است که نیروهای شهرستان در اولویت هستند.

وی یادآور شد: در شهرستان باشت سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا در تمام روستاها و مناطق دور افتاده هم آموزش‌های خود را توسعه دهد.

در این مراسم ساختمان سرایداری فنی و حرفه‌ای با اعتبار 340 میلیون ریال که از سوی فرمانداری و سازمان فنی و حرفه‌ای هزینه شده بود، افتتاح شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول