اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

8200 آبادانی عضو کتابخانه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: در حال حاضر بیش از 8 هزار و 200 عضو در کتابخانه‌های آبادان عضو هستند.

8200 آبادانی عضو کتابخانه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده در جلسه ظهر امروز بررسی کتابخانه‌های شهرستان آبادان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تعداد اعضا و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها اظهار کرد: 86 هزار و 300 جلد کتاب در کتابخانه‌های منطقه موجود است.

وی افزود: این تعداد کتاب در سال جاری باید به 160 هزار جلد برسد که با توجه به سرانه استاندارد به آمار 3.71  نزدیک شده و نیاز شهرستان آبادان با رقم یاد شده تأمین می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: تعداد اعضای عضو کتابخانه‌های شهرستان رقمی در حدود 8 هزار و 200 عضو است که این رقم در سال جاری باید به 14 هزار و 737 عضو نزدیک شده و سرانه 3.91 را به ازای هر 100 نفر جمعیت تأمین می‌شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های توسعه ساختمانی کتابخانه‌های شهرستان گفت: بیش از 5 هزار و 145 متر فضای ساختمانی در حال حاضر به کتابخانه‌های آبادان اختصاص داده شده که این رقم در سال جاری باید به 6 هزار و 907 متر رسیده تا به سرانه 1.75 نزدیک شوید.

ایلخاص‌زاده ادامه داد: توجه به زیر ساخت‌‌ها، افزایش آمار اعضا و توجه به فلسفه اصلی وجودی در کتابخانه‌ها، افزایش آمارها تعهداتی را برای اعضای این جلسه ایجاد می‌کند که با همیاری همه مدیران اجرایی دستگاه‌های زیر ربط این مهم در سال 91 تحقق یافته و به نقطه آرمانی نزدیک می‌شوید.

وی همچنینی با اشاره به آیتم‌های مهم در افزایش سرانه‌های ذکر شده در مطالب فوق گفت: پیگیری برای تکمیل کتابخانه مسکن مهر، افتتاح کتابخانه باب الحوائج کوی فرهنگیان، رسیدگی به کتابخانه طبقه فوقانی مصلای نماز جمعه چوئبده، آغاز عملیات ساخت کتابخانه چوئبده و توجه بیشتر به کتابخانه مشارکتی پژوهش سرای آموزش و پرورش از عوامل اصلی در افزایش سرانه‌ کتابخانه‌های شهرستان است.

نماینده عالی استاندار خوزستان در شهرستان آبادان افزود: در روز پنجشنبه هفته جاری جلسه عمومی کتابخانه‌های استان خوزستان در اهواز برگزار شده و تفاهم نامه‌ای برای تغییر و توسعه در ابعاد مختلف کتابخانه‌ها تا پایان سال 91 توسط فرمانداری آبادان و استاندار خوزستان امضا می‌شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به آمار و ارقامی که در ارتباط با سرانه‌های مختلف کتابخانه‌ها اعلام شد توجه و اهتمام ویژه مدیران شهرستان به اعضا و افراد شاغل در این دستگاه‌های اجرایی برای عضویت در کتابخانه‌های آبادان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایلخاص‌زاده گفت: در همین خصوص بزرگترین نهاد مربوطه برای افزایش سرانه عضویت در کتابخانه‌ها اداره آموزش و پرورش شهرستان است که باید با اهتمام ویژه دانش‌آموزان را در راه کتابخوانی تشویق کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول