اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساری خبر داد

راه‌اندازی بخش نابینایان در 3 کتابخانه عمومی مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه ابن شهرآشوب ساروی از راه‌اندازی بخش نابینایان کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب در ساری خبر داد و گفت: علاوه بر این در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های چالوس و بهشهر نیز بخش نابینایان تجهیز شد.

راه‌اندازی بخش نابینایان در 3 کتابخانه عمومی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، معصومه باقری صبح امروز در نشست فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی بیان داشت: بخش نابینایان کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب که چندی پیش به اقلام مورد نیاز برای استفاده نابینایان از کتابخانه مجهز شده بود، فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسئول افزود: آماده‌سازی فضای بخش نابینایان و مناسب‌سازی آن برای استفاده هر چه بهتر مراجعه‌کنندگان روشندل از فضا و منابع کتابخانه عمومی انجام شده است.

باقری تصریح کرد: راه‌اندازی و ساماندهی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تجهیزات این بخش شامل ترمیم شبکه اینترنت و نصب و راه‌اندازی سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه استفاده نابینایان و کم بینایان از جمله مواردی بودند که پیش از این برای این بخش از کتابخانه انجام شده بود.

مسئول کتابخانه ابن شهر آشوب ساروی به فراهم‌سازی فضای مطالعه کتب گویا و بریل برای این بخش نیز اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی منابع گویا و بریل و مرتب‌سازی آن براساس شماره دیویی انجام شده است.

وی از اخذ فهرست اسامی نابینایان و کم‌بینایان استان مازندران از سازمان بهزیستی و اطلاع‌رسانی برای پذیرش اعضاء توسط کتابداران کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب خبر داد و گفت: شروع عضوگیری و ثبت‌نام اعضا و تلاش در جهت جذب حداکثری آنها در بخش نابینایان از مهم‌ترین اقدامات این کتابخانه در ماه اخیر بوده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: علاوه بر این کتابخانه، ساماندهی و راه‌اندازی بخش نابینایان و کم‌بینایان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های چالوس و بهشهر نیز با کیفیت مطلوب برای بهره‌مندی مراجعان به این بخش تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول