اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان با روش تحت فشار آبیاری می‌شود.

اجرای آبیاری تحت فشار در 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی در استان زنجان در حال حاضر نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به روش آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 235 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال گذشته برای اجرای این طرح اختصاص یافته بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری طرح روش آبیاری تحت فشار در 3 هزار و 420 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ اعتباری در این زمینه تخصیص نیافته است به محض تامین اعتبار این طرح عملیاتی می‌شود.

وی به اختصاص تسهیلات کم‌بهره به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: حمایت‌های فنی اعتباری نیز به منظور ارتقای سطح مکانیزاسیون و احداث باغ از کشاورزان استان زنجان صورت گرفته است.

تاراسی با تاکید بر اینکه 50 درصد از طرح مکانیزاسیون که در قالب برنامه پنجم توسعه تعریف شده بود در استان زنجان اجرایی شده است، ادامه داد: در مجموع بیش از 40 پروژه نیز در استان زنجان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی بالغ بر 850 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌ شده است، تصریح کرد:‌ بیش از 250 میلیارد ریال از تسهیلات به طرح‌های مورد نظر پرداخته و قرارداد مورد نظر منعقد شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های مناسب در سال جاری و مدیریت خوب مزارع و باغات تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در مجموع طی سال جاری 2 میلیون و 400 هزار تن از انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات دامی، باغی، زراعی و شیلات در استان تولید شده است.

وی اظهار داشت: میزان محصولات کشاورزی برداشت شده در استان زنجان طی سال جاری نسبت به میزان پیش‌بینی شده بیشتر بوده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول