اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

احیا، پویایی و بالندگی گفتمان انقلاب از اهداف میقات‌الرضاست

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: احیاء گفتمان انقلاب و پایبندی به نظام اسلامی سبب شد تا ملت ایران حکومت پلید را سرنگون و بنیان جدیدی به نام انقلاب اسلامی بنا کند لذا باید در برنامه‌های‌مان به سمتی حرکت کنیم که گفتمان امام پویا و بالنده باشد که میقات‌الرضا در همین مسیر است.

احیا، پویایی و بالندگی گفتمان انقلاب از اهداف میقات‌الرضاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت ظهر امروز در دومین همایش ملی میقات‌الرضا که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: ماحصل برگزاری طرح میقات الرضا حب و علاقه مردم به اهل بیت (ع) است لذا هر طرحی که سبب شود تا شاهد ایجاد فضای معنوی در کشور شویم باید در دستور کار قرار بگیرد چرا که دشمن در این زمینه حساسیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: طرح میقات الرضا از سال 1388 توسط رئیس جمهور مطرح شد که یکی از کارهای ارزشمند و خوب این دولت است و هدف اصلی آن آموزش آداب صحیح زیارت به زائران حرم رضوی است که این مهم از بقاع متبرکه کلید خورد.

استاندار گلستان طرح میقات الرضا را در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی مهم خواند و یادآور شد: نقاط اسکان با جهت‎دهی به سمت بقاع متبرکه در مسیر رفت و برگشت زائران سبب می‌شود تا آنها در هنگام برگشت از حرم امام هشتم (ع) نیز فضای معنوی زیارت را در خود حفظ کنند که این امر یکی از اهداف اصلی میقات الرضا است.

قناعت متذکر شد: برنامه‎های متنوع فرهنگی، اجتماعی و هنری در طرح میقات انتخاب شده و باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد و این مهم مورد حمایت استانداری نیز قرار خواهد گرفت.

وی به اهداف فرهنگی طرح میقات الرضا اشاره کرد و ابراز داشت: ارائه راهکار ترویج فرهنگ آداب زیارت، ارائه راهکار برای تقویت باورهای دینی زائران، ایجاد بسترهای لازم برای آمادگی معنوی زائران همچنین ارائه راهکار اصلاح الگوی سفر از مهم‌ترین اهداف طرح است که ساماندهی در سفر زیارتی سبب می‎شود تا زائران بار معنوی خویش را ارتقا دهند.

استاندار گلستان با بیان اینکه بقاع متبرکه کارکردهای مختلفی دارند یادآور شد: بقاع متبرکه از کارکردهای تاریخی، مذهبی، هنری، روانشناسی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار است لذا باید افراد صاحب خرد و اندیشه در قالب طرح میقات الرضا این کارکردها را به زیباترین شکل به زائران و مجاوران انتقال دهند.

قناعت در پایان اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند به اهداف و برنامه‎های مطلوب خود دست پیدا کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول