اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای‌ آبیاری تحت فشار در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آبیاری تحت فشار در استان کرمان اختصاص یافته است.

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای‌ آبیاری تحت فشار در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا رحیمی عصر امروز در حاشیه شورای راهبردی و توسعه استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین بخش ستاد راهبردی کرمان به بحث آب، معدن و صنعت این استان اختصاص داشت.

وی بیان داشت: بسته‌ای را برای تامین آب شرب، کشاورزی و مصرف صنعت استان در نظر گرفته شد که طی آن حداقل 200 میلیارد تومان برای آبیاری به صورت تحت فشار اختصاص یافته است.

رحیمی افزود: دولت می‌تواند به مصرف کنندگان بخش کشاورزی در صورت نیاز بیش از این حد نیز خدمات ارائه دهد و 85 درصد این مبلغ از سوی دولت پرداخت می‌شود و 15 درصد نیز سهم آورده کشاورزان است.

وی گفت: اختیار پنج درصد اعتبار را در مجموع به استاندار داده‌ایم تا به صورت تشویقی به کشاورزان نمونه ببخشند، با این بودجه مردم استان کرمان بخش زیادی از آب را صرفه‌جویی می‌کنند.

معاون اول رئیس ابراز داشت: بسته‌ دیگر برای بخش معدن در نظر گرفته شد که از اکتشاف تا استخراج و بهره‌برداری است و تا یک ماه آینده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود.

رحیمی ابراز داشت: همچنین بسته‌ای برای تامین آب کرمان شامل مصرف، کشاورزی و صنعت در نظر گرفته شده که در نقاط مختلف استان از شمال تا جنوب تامین می‌شود و طی ماه آینده توسط وزیر نیرو اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث گازرسانی به روستاها و شهرها و رسیدن به متوسط کشوری نیز در ستاد راهبردی استان کرمان مورد تاکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر است و باید همت بیشتری در این زمینه شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول