اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهادکشاورزی لرستان خبر داد

اختصاص بیش از 320 میلیارد ریال جهت آبیاری نوین به لرستان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 32 میلیارد و 500 میلیون تومان جهت آبیاری نوین 8 هزار و 800 هکتار تخصیص و اجرا شده که از این میزان بیش از 5 هزار هکتار آماده افتتاح است.

اختصاص بیش از 320  میلیارد ریال جهت آبیاری نوین به لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی لرستان،  حسن پیرحیاتی گفت: کم ‎آبی طی چند سال اخیر بحث جدی لرستان بوده و کاهش سطح آب زیرزمینی در استان قابل قیمت‎گذاری نیست و نمی‎توان برای این مهم برآورد ریالی در نظر گرفت.

وی سطح خسارت وارده ناشی از خشکسالی در 188 هزار هکتار از اراضی استان طی سال زراعی 90-91، 275 هزار و 236 تن معادل 1100 میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: 32 میلیارد و 500 میلیون تومان جهت آبیاری نوین 8 هزار و 800 هکتار تخصیص و اجرا شده که از این میزان بیش از 5 هزار هکتار آماده افتتاح است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان با تاکید براینکه اگر می‎خواهیم جنگل و مرتع حفظ و باغات، شیلات و زراعت خوبی داشته باشیم، اظهار کرد: باید به بخش آبخیزداری توجه ویژه شود و از مدیریت بحران استان می‎خواهیم از اعتبارات حوادث غیرمترقبه در این راستا استفاده شود.

این مقام مسئول با تأکید براینکه 70 درصد بارندگی‏های استان خارج از فصل زراعی است، تصریح کرد: باید با انجام کارهای آبخیزداری آب‎هایی که از دسترس ما خارج است را ذخیره ودر فصل‎های مورد نیاز استفاده شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول