اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

سیستم آبیاری تحت‎فشار موجب یکپارچگی الگوی کشت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: به کارگیری سیستم آبیاری تحت‎فشار موجب یکپارچگی الگوی کشت خواهد شد.

سیستم آبیاری تحت‎فشار موجب یکپارچگی الگوی کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در جمع مدیران ادارات جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: غرب استان گلستان و در زمین‎های زیر نیم هکتار مشکل توسعه آبیاری تحت‎فشار وجود دارد ولی اگر بتوانیم سیستم آبیاری تحت‎فشار را یکپارچه کنیم مسلما الگوی کشت نیز یکپارچه خواهد شد.

وی تصریح کرد: 34 میلیارد تومان اعتبار تملکی و 20 هزار و 221 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش نیاز است که می‎تواند ارزش افزوده را به 3 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه افزایش تولید قطعا اشتغال را نیز سامان خواهد بخشید متذکر شد: نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص از ضروریاتی است که می‎تواند در افزایش تولید و بهره‎وری استان مؤثر باشد.

سیدمحمدی با اشاره به اجرای خوب الگوی کشت سال گذشته ابراز داشت: خوشبختانه زمینه بسیار مناسبی در استان برای الگوی کشت وجود دارد که در تعاونی‎های تولید این مهم به طور سازماندهی شده انجام می‎گیرد.

وی در خصوص طرح‎های توسعه‎ای در سطح باغات استان اشاره کرد و اذعان داشت: توسعه سطح کشت زعفران، توسعه کارگاه‎های تولید قارچ، استفاده از بذور هیبرید در محصولات زراعی و باغی، توسعه کشت محصولات سبزی و صیفی از جمله طرح‎هایی است که در ارتقای بهره‎وری بخش کشاورزی مؤثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به روش مهار مشکلات مربوط به قیمت کالاها در بخش کشاورزی اظهار داشت: با تقویت صندوق حمایت بخش کشاورزی، ایجاد شرایط مساعد به منظور صادرات کالا با همکاری بازرگانان استان و کشور، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و خرید توافقات محصولات این بخش می‎تواند در مهار مشکلات ناشی از قیمت تاثیرگذار باشد.

سیدمحمدی متذکر شد: ظرفیت بخش کشاورزی می‎تواند با بهسازی از یک هزار میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان برسد اما در این راستا دو مشکل اساسی اقلیم و نوسانات قیمت وجود دارد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول