اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

احیای امر به معروف نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر قزوین احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بخش عمده‌ای از فرهنگ است که می‌توان با برنامه‌ریزی، آن را در جامعه اشاعه داد.

احیای امر به معروف نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم در دیدار با اعضای ستاد امر به معرف و نهی از منکر استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، نقش این فریضه مهم را در جامعه با اهمیت دانست و اظهار کرد: امروز نهادینه‌سازی این اصل مهم در جامعه ضروری بوده و باید این فریضه در جامعه اشاعه پیدا کند.

این مسئول نقش خانواده را در تربیت فرزندان در جامعه اسلامی مهم دانست و افزود: اگر خانواده‌ها بر موازین امر به معروف و نهی از منکر و تربیت صحیح فرزندان کار کنند بسیاری از معروف‌ها احیا شده و منکرها در جامعه از بین خواهد رفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید با تلاش و برنامه‌ریزی امر به معروف در جامعه به نسل نوجوان و جوان آموزش داده شود و فضای جامعه یک فضای کاملا پاک و دور از هرگونه آلودگی‌های اخلاقی باشد.

باریک‌بین احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بخش عمده‌ای از فرهنگ است که می‌توان با برنامه‌ریزی طرح‌های خوبی برای احیای آن انجام داد.

این مسئول اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از اصول دین اسلام دانست و تأکید کرد: اولویت تمام کارهای ما باید براساس ارزش‌های الهی باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان برنامه‌هایی را برای بسط و گسترش این فریضه مهم در جامعه در نظر گرفته که اجرای مؤثر و کارآمد آن مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

قیام امام حسین (ع) نیاز به روشن‌گری در بین نسل جوان دارد

باریک‌بین با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) نیاز به روشن‌گری در بین نسل جوان دارد و باید وقایع قیام حضرت سیدالشهدا (ع) را بدون هیچ‌گونه انحرافی به مردم بازگو کنیم.

این مسئول هوشیاری ملت ایران را در برابر توطئه‌های دشمنان و پشتیبانی از ولایت را مهم دانست و تأکید کرد: امروز باید با یاری نظام و ولایت، مواظب نقشه‌های دشمنان بوده و بصیرت خود را افزایش دهیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امروز دشمنان و بدخواهان این نظام به دنبال این هستند که با اختلاف‌افکنی بین مسئولان نظام و مردم نقشه‌ها و برنامه‌های شوم خود را اجرا کنند که در مقابل مسئولان نظام باید اولویت برنامه‌های خود را فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار دهند.

باریک‌بین با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان بیان کرد: مردم بصیر و هوشیار ایران اسلامی در تمام صحنه‌ها حضوری فعال و پرنشاط داشته و این‌بار نیز از این مرحله با موفقیت عبور خواهند کرد و باید در این شرایط حساس اصناف و کسبه به قشر آسیب‌پذیر جامعه بیشتر توجه کنند.

در ابتدای این دیدار سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: این ستاد توانسته با توجه و نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری، در این استان برنامه‌های خوبی را به مرحله اجرا درآورد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به راه‌اندازی برنامه کاروان عاشوراییان در ایام محرم در قزوین خاطرنشان کرد: امسال در ایام محرم صدا و سیمای مرکز قزوین برنامه کاروان عاشوراییان را در سطح شهرستان‌های استان قزوین برگزار می‌کند و سخنرانی‌ها و مداحی‌های مجالس ماه محرم را ضبط و در شبکه قزوین پخش خواهد کرد.

ابوالحسن صادقی‌جهانی ادامه داد: در تلاش هستیم برنامه‌های ماه محرم را در ویژه‌برنامه‌های شبکه قزوین و در بخش‌های خبری به اطلاع مردم این استان برسانیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول