اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مطرح کرد

یکپارچگی خانه مداحان در آسیب‌زدایی از مداحی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از یک کاسه شدن حرکت و اقدام خانه مداحان و کانون مداحان و شعرا در سطح کشور و استان‌های مختلف خبر داد.

یکپارچگی خانه مداحان در آسیب‌زدایی از مداحی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در نشست با رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور در سرعین اظهار داشت: در این نشست قرار شد سازماندهی و حمایت از مداحان و شعرا به صورت یکپارچه و هماهنگ صورت بگیرد به گونه‌ای که بتوان مداحان را در زمینه‌های آموزشی و کارهای متنوع در طول سال حمایت معنوی و مادی کرد.

وی فعالیت 10 کانون مداحان در استان اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: ما هم اکنون فعالیت خوبی را در این کانون هم در بعد آموزشی و هم نشست‌های دوره‌ای در بحث معرفت‌افزایی شاهد هستیم و قرار شد خانه مداحان با همراهی کانون مداحان در یک همفکری و هماهنگی در برنامه‌ریزی‌ها بکوشند با جلوگیری از موازی‌کاری‌ها یک دست و هماهنگ عمل کنند.

ستوده خاطر نشان کرد: در این نشست که در حاشیه دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در اردبیل برگزار شد، بحث مداحان و مجهز شدن آنها به مقتل‌شناسی، مداحی و محوریت فعالیت آنها و همچنین نگاه ویژه به مداحان به عنوان معلمان جامعه موضوعات و مباحثی مطرح شده و مقرر شد شورایی در این زمینه تشکیل شود تا سبک مداحی و مفاهیم و مبانی مداحی اهل بیت عصمت و طهارت بیش از گذشته مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: در این نشست موضوع کنگره شعر عاشورایی و تأثیرگذاری آن در بحث مداحی و تقویت مرثیه و نوحه‌سرایی در شمال‌غرب کشور خواست مداحان استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دوره‌های آموزشی برای مداحان با عنوان محتوای قابلیت‌ها و توانمندی‌ها در مداحی اصیل برگزار شود.

وی ضرورت آسیب‌شناسی در شکل و محتوای مداحی‌ها و استفاده از هنر مداحی در فضای مجازی و سایبری و تأثیر آن را خارج از مرزهای کشورمان یادآور شد و اضافه کرد: تغذیه فکری مداحان با بهره‌گیری از کتاب‌ها و نرم‌افزارها در اولویت قرار گرفت به طوریکه سعی کردیم عزاداری‌های حقیقی با یک آسیب‌شناسی واقعی مورد توجه قرار گرفته و بیش از گذشته خطرات و آسیب‌های احتمالی برطرف شود.

 

ارسال 400 اثر به کنگره شعر عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین در این نشست به برگزاری موفقیت‌آمیز چهار دوره کنگره شعر عاشورایی با محوریت قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: پنجمین دوره این کنگره در آذرماه برگزار می‌شود و از بین 400 اثر ارسال شده به این کنگره حدود 320 اثر به مرحله داوری راه یافته است.

ستوده یادآور شد: ما از خانه مداحان کشور خواسته‌ایم تا در برگزاری مطلوب این کنگره با هدف معرفی عزاداری مردم اردبیل و شمال‌غرب کشور یاریگر ما باشند که پنجمین کنگره نیز بعد از پایان ماه محرم در اوایل ماه صفر برگزار می‌شود.

وی گفت: ‌این کنگره امسال با محوریت مویه‌های غریبانه از شام غریبان تا اربعین حسینی در قالب اشعار مرثیه به زبان آذری برگزار می‌شود که هدف اصلی معرفی اصیل‌ترین شعرها و مداحی‌ها در مکتب اسلام است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول