اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کنگره 60:

اعتیاد درمان قطعی دارد / شیشه گریبانگیر جوانان شده است

خبرگزاری فارس: عضو کنگره 60 در همایش اعتیاد در آبادان گفت: با وجود فرضیه‌های اثبات شده مبنی بر عدم درمان قطعی اعتیاد، این بیماری درمان قطعی دارد.

اعتیاد درمان قطعی دارد / شیشه گریبانگیر جوانان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علی خدامی در نخستین همایش روش‌های پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد و آنچه که خانواده‌ها باید بیاموزند که با حضور حسین دژاکام بنیانگذار کنگره 60، سید حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس همچنین محمد کعابی، عضو شورای اسلامی شهر آبادان و جمعی از بهبود یافتگان و خانواده‌های آنها در تالار مهر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کنگره 60، سازمان مردم نهاد غیر دولتی‌ است که توسط مردم ایجاد شده و به‌وسیله خود آنها نیز اداره می‌شود.

وی افزود: این کنگره در سال 1378 توسط حسین دژاکام و با شعار بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم، تأسیس و بنیان نهاده شده است.

 

*26 نمایندگی در کشور

این عضو کنگره 60 خاطرنشان کرد: کنگره 60 تاکنون افزون بر 26 نمایندگی را در سراسر کشور به خود اختصاص داده و با نگاهی کاملاً نو و متفاوت به بحث درمان این معضل خانمان سوز می‌پردازد.

وی با بیان اینکه عملکرد این کنگره در بحث اعتیاد تاکنون بسیار موفق بوده است، گفت: موضوعاتی که امروز در این همایش مطرح می‌شود به نوعی حاصل تجربیات میدانی 14 ساله جمعیت عضو این کنگره بوده که در اختیار شهروندان و حضار قرار داده می‌شود.

خدامی بیان کرد: در گذشته فکر می‌کردند که اعتیاد تنها نوعی اختلال در رفتار یا اخلاق فرد است و ترک، تنها راهکار حذف این معضل شمرده می‌شود.

 

*اعتیاد بیماری فیزیولوژیکی است

وی اضافه کرد: اما مسئله اینجاست که اعتیاد موضوعی نیست که بشود آن را ترک کرد بلکه یک بیماری فیزیولوژیک است که باید بتوان آن را درمان کرد.

عضو کنگره 60 تصریح کرد: در یافتن درمان بیماری، نخستین راه تشخیص نوع بیماری بوده که این امر در زمینه اعتیاد نیز صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتیاد وابستگی دارویی است، گفت: بر اساس دیدگاه این کنگره، اعتیاد مسمومیت نبوده زیرا معتاد با مصرف مواد مسموم نمی‌شود.

 

*استفاده سوء از هر نوع مسکن، فرد را معتاد می‌کند

خدامی اضافه کرد: مواد مخدری چون تریاک به دلیل برخورداری از موادی چون مورفین برای درد و استفاده در داروهای مسکن بسیار مؤثر است اما اگر از آن استفاده سوء شود مطمئناً زیان آور است پس نمی‌توان آن را سم دانست.

وی ادامه داد: مواد مخدر برای انسانی که سالم باشد سم تلقی می‌شود نه برای فردی که معتاد به مواد مخدر باشد و سال‌های سال است که از آن استفاده می‌کند.

عضو کنگره 60 در ادامه افزود: فرد معتاد اگر از مواد مخدر استفاده نکند بدنش از حالت طبیعی خارج می شود در صورتی که اگر فرد سالم از مخدر استفاده کند سیستم بدنی او مختل می‌شود.

 

*200 نوع مواد مخدر در بدن کشف شده است

وی با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر 200 نوع مواد مخدر در بدن انسان کشف شده است، گفت: بدن انسان خود مواد مخدر تولید می‌کند که در صورت استفاده از مواد مخدر خارجی، جایگزینی در سیستم بدنی صورت می‌گیرد.

خدامی خاطرنشان کرد: در این روند مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر درونی بدن می‌شود و فرد را البته در دراز مدت دچار اعتیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر بدن انسان در سیستم عصبی‌اش شکل می‌گیرد، افزود: هر نوع مواد و قرصی که انسان به‌طور مداوم آن را مصرف کند می‌تواند او را دچار اعتیاد و جایگزینی مواد مخدر کند.

 

*درمان اعتیاد با به‌کارگیری سه ضلع مثلث جسم، روان و جهان‌بینی

عضو کنگره 60 در ادامه اظهار کرد: باید بتوانیم جسم، روان و جهان‌بینی را در انسان به موازات یکدیگر پیش برده و برای درمان اعتیاد آنها را در یک مسیر مشخص به‌کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از متخصصان جهان بر این امر متفق‌القولند که برای اعتیاد هیچ درمان قطعی وجود ندارد، گفت: با وجود فرضیه‌ و ادله‌های ارائه شده، کنگره 90 بر این امر پافشاری دارد که اعتیاد درمان قطعی دارد.

خدامی چنین ادامه داد: این کنگره با راهکارهای مشخص و معین چنان افراد معتاد را به سوی درمان رهنمون می‌کند که دیگر هیچ علاقه‌ای به گرایش به سوی این مواد افیونی پیدا نمی‌کنند.

 

*سالم‌ترین روش درمان اعتیاد اپیوم تینکچر است

وی با بیان اینکه بهترین، کامل‌ترین و سالم‌ترین نوع درمان اعتیاد با هر میزان شدت و ضعف مصرف اپیوم تینکچر است، تصریح کرد: اپیوم دو چهره دارد که در صورت مصرف سوء، شیطانی و خطرناک می‌شود و در صورت مصرف صحیح بسیار مؤثر و مطلوب درمان می‌کند.

 

 

*برای درمان اعتیاد 10 ماه زمان لازم است

عضو کنگره 60 خاطرنشان کرد: حداقل زمان لازم برای درمان اعتیاد 10 ماه است و این بیماری مطلقاً در کوتاه مدت قابل درمان نیست.

وی در ادامه به بحث ورزش در درمان اعتیاد اشاره‌ کرد و گفت: درمان اعتیاد با ورزش به سهولت و آسانی انجام می‌شود و تجربه این کنگره این قضیه را ثابت کرده است.

 

*شیشه خطرناک‌ترین نوع مواد مخدر

خدامی با اشاره به مواد مخدر شیشه و عوارض کشنده مصرف این ماده اظهار کرد: شیشه از خطرناک‌ترین مواد مخدر موجود است که اثرات بسیار خطرناک و کشنده‌ای بر مصرف کنندگان به جا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از جوانان گریبانگیر آن هستند گفت: با تبلیغات اشتباه و کاذب در خصوص لاغری و گیاهی بودن این ماده افیونی، بسیاری از دانشجویان و جوانان به‌ویژه بانوان به سوی مصرف شیشه روی آورده‌اند.

 

*تنها راه درمان شیشه، شربت تریاک

عضو کنگره 60 اضافه کرد: تنها راه درمان این ماده که در حال حاضر خطرناک‌ترین ماده مخدر نامیده شده، شربت تریاک بوده که جواب خود را در این زمینه به خوبی پس داده است.

وی در پایان گفت: استفاده نخستین‌بار از این ماده شاید نشاط‌ آور، انرژی بخش و کم‌خوابی را به همراه داشته باشد اما به مرور زمان فرد را به طور فجیعی از پای درمی‌آورد.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول