اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کنگره 60:

اعتیاد پیوند انسان و مواد مخدر است / تلفیق جسم روان و جهان‌بینی برای درمان

خبرگزاری فارس: عضو کنگره 60 گفت: اعتیاد از پیوند انسان و مواد مخدر به‌وجود می‌آید بنابراین اگر بخواهیم بر این دو غلبه کنیم باید هم انسان و هم اعتیاد را به خوبی بشناسیم.

اعتیاد پیوند انسان و مواد مخدر است / تلفیق جسم روان و جهان‌بینی برای درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، احمد حکیمی در نخستین همایش روش‌های پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد و آنچه که خانواده‌ها باید بیاموزند که با حضور حسین دژاکام بنیانگذار کنگره 60، سید حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس همچنین محمد کعابی، عضو شورای اسلامی شهر آبادان و جمعی از بهبود یافتگان و خانواده‌های آنها در تالار مهر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صورت جلسه‌ای غلط و اشتباه باشد دسترسی به جواب مطلوب و دلخواه هیچگاه میسر نمی‌شود.

وی افزود: بخشی افراد اعتیاد را بیماری جسمی می‌دانند برخی دیدگاه‌ها آن را روحی و گروهی دیگر می‌گویند درمان آنها تنها با ایجاد تفکر صحیح بر معتاد محقق می‌شود.

 

*تلفیق جسم، روان و جهان‌بینی

عضو کنگره 60 خاطرنشان کرد: این کنگره با تلفیق جسم، روان و جهان‌بینی در راستای درمان اعتیاد گام‌های متعالی برداشته و هم‌چنان نیز در حال تداوم این مسیر است.

وی اضافه کرد: باید این سه بخش را با هم به تعادل برسانیم تا فرد نیز در کمال آرامش جسمی و روحی و معنوی بتواند به درمان دست پیدا کند.

*اعتیاد فرزند ناخلف است

حکیمی تصریح کرد: اعتیاد از پیوند انسان و مواد مخدر به‌وجود می‌آید و به مثابه فرزند ناخلف است، اگر بخواهیم بر این دو غلبه کنیم، باید هم انسان و هم اعتیاد را به خوبی بشناسیم.

وی با بیان اینکه روان و جسم دو حلقه متصل به هم هستند، گفت: دو سر این حلقه اگر کشیده شود هر دو را تحت شعاع قرار داده و متأثر می‌کند.

عضو کنگره 60 در ادامه بیان کرد: جایگزینی مواد مخدر بیرونی و مواد مخدر درونی زمانی حاصل می‌شود که فرد معتاد یک تا سه سال به‌طور مداوم مواد مصرف کند.

*نقش ورزش در درمان اعتیاد

وی با اشاره به نقش ورزش در درمان اعتیاد عنوان کرد: این کنگره مجموعه متمرکزی را در پارک طالقانی تهران با رشته‌های ورزشی مختلف نظیر فوتبال، فوتسال، شطرنج، ورزش باستانی، تیر و کمان، والیبال و ... دارد که در آن مجموعه بهبود یافتگان و خانواده‌های آنان حضور به هم می‌رسانند.

حکیمی افزود: همچنین سالانه جشنواره‌ای تحت عنوان عقاب طلایی توسط این هیئت‌های ورزشی برگزار می‌شود که رقابت‌های آن بسیار فشرده و تنگاتنگ است.

وی در پایان با اشاره به موفقیت‌های ورزشی این کنگره ادامه داد: هیئت کوهنوردی بهبود یافته این کنگره موفق به فتح قله پنج هزار و 671 متری دماوند شدند همچنین تاکنون چندین بازیکن از هیئت‌های ورزشی مجموعه به تیم ملی دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول