اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان:

ابعاد مختلف فرهنگ عاشورا واکاوی شود

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه سراسر قیام عاشورا مملو از کار فرهنگی بود، گفت: ابعاد مختلف فرهنگ عاشورا واکاوی شود.

ابعاد مختلف فرهنگ عاشورا واکاوی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر اظهار داشت: ماه محرم و صفر ماه عزای آل‌الله است که در آن شیفتگان اهل بیت(ع) سیره و منش مقابله با ظلم و حمایت از مظلوم را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه باید در ماه محرم علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی نیز داشت، گفت: آن چه که باعث نهادینه شدن فرهنگ عاشورا در میان مردم به ویژه جوانان می‌شود توجه به آرمان‌ها و اهداف قیام امام حسین است که باید مورد توجه باشد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان افزود: تبعیت از فرهنگ عاشورا، باعث شده ایران اسلامی در برابر انواع و اقسام هجمه‌ها و تهدیدهای دشمنان، مقتدرانه ایستادگی کند چرا که درس مقابله با ظلم را از دین مبین اسلام فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا تنها در ایران نمود ندارد بلکه امروزه اکثر کشورهای اسلامی به تبعیت از این فرهنگ، در مقابله با ظلم و جور به پا خاسته‌اند، تأکید کرد: این فرهنگ متعالی در طول تاریخ جاری و ساری بوده و ابعاد فرهنگی و تربیتی آن روی منش و رفتار آزاداندیشان جهان تأثیر خود را گذاشته و همچنان نیز ادامه دارد.

محمدی با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) یک عزاداری معمولی نیست، تأکید کرد: این عزاداری به معنای برافراشتن پرچم عزت، آزادگی، عدالت و حقیقت‌‌طلبی است که امام حسین(ع) مظلومانه برای تحقق آنها تمام هستی خود را فدا کرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید برنامه‌های کیفی و پرمحتوایی در این ایام برای تبلیغ هر چه بیشتر فرهنگ عاشورا در نظر گرفته شود، تأکید کرد: در همین راستا در دهه نخست محرم، مراسم سینه‌زنی هر روز یک ساعت قبل از اذان ظهر برگزار می‌شود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه برنامه‌هایی چون سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی در این ایام هر روز برگزار خواهد شد، افزود: زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) در گرو انجام وظایف دینی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر است که باید در هر جامعه‌ای مورد توجه باشد.

وی با اشاره به انجام کارهای فرهنگی و تقویت بنیه معنوی و دینی افراد در بخش عقیدتی و سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: سراسر قیام عاشورا مملو از کار فرهنگی غنی و قوی است، که باید از این مهم در راستای تقویت این مهم در جامعه بهر‌ه‌برداری کافی و وافی صورت پذیرد.

محمدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بررسی و برآورد وضعیت فرهنگی، شناسایی فرصت‌ها، آسیب‌های فرهنگی، اعتقادی و سیاسی، انجام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و هنری برای کارکنان، تشکیل کتابخانه‌ها، تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ارتش و آگهی‌بخشی و ارتقای بصیرت سیاسی از دیگر اقدامات حوزه عقیدتی ـ سیاسی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول