اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مزارشریف:

تبری از استکبار پیام عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه مزارشریف افغانستان گفت: تبری از استکبار جهانی و طاغوتیان زمان پیام اصیل عاشوراست که نباید مورد غفلت و بی‌مهری قرار گیرد.

تبری از استکبار پیام عاشوراست

سید فضل‌الله قدسی در حاشیه اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مسلمانان و شیعیان جهان یقین داشته باشند که با الهام از فرهنگ عاشورایی می‌توانند بر یزیدیان زمان و طاغوتیان اهریمنی غلبه کنند و حریت و آزادگی را برای ملت‌های خود به ارمغان آورند.

امام جمعه مزارشریف هدف ایادی استکبار از حضور در منطقه مسلط شدن بر ثروت مادی و معنوی مردمان سخت‌کوش این دیار است که احساس می‌کنند با توپ و بمب می‌توانند اراده‌ها را تسخیر کنند در حالی که اراده ارزشی و ایمان و اعتقادات در هر حربه استکبار غالب است.

این شاعر آیینی افغانستان بیان داشت: ما همیشه به ایران به عنوان مهد تشیع و مرکزیت اسلام و ناب محمدی نگاه می‌کنیم و از اینکه در اردبیل دیار عاشقان اهل بیت و امام حسین (ع) ابوالفضل العباس حضور یافتیم خوشحال هستیم به طوری که در سه روز حضورمان در اردبیل اغلب با فضای معنوی و عشق و حب به حسین روبرو بودیم.

وی برگزاری این اجلاس را فرصتی دانست تا پیر غلامان و ذاکران و شاعران و واعظان در کنار هم گرد آیند تا بخش عظیمی از عظمت و صلابت امت اسلامی به نمایش گذاشته شود.

امام جمعه مزارشریف متذکر شد: قطعاً با توسل به مفاهیم عاشورایی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر در عصر معاصر قادر خواهیم بود بر دشمنان و شیاطین غلبه کنیم و سعادت واقعی جامعه را به شایستگی رقم بزنیم.

این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: فرهنگ عاشورا فرهنگ مقابله و مبارزه با ظلم و تعدی است و شاخصه آن نیز داشتن روحیه آزادگی و حریت است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول