اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

قیام عاشورا زنده‌کننده مکتب اسلام است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه بیرجند گفت: قیام عاشورا و نهضت کربلا زنده‌کننده مکتب اسلام است.

قیام عاشورا زنده‌کننده مکتب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: اخلاق نیکو، اندیشه و تفکر دینی و کردار صحیح از شاخص‌های سعادت و کمال انسان است.

وی با بیان اینکه 24 ذی‌الحجه مصادف با روز مباهله است، تصریح کرد: آن روز پیامبر با امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای مباهله آمد و بزرگان و امرای سایر سرزمین‌های آن زمان با دیدن اهل بیت پیامبر مجبور به تسلیم در برابر پیامبر شدند.

 

*دشمن برای از بین بردن فرهنگ محبت در خانواده‌ها تلاش بی‌وقفه دارد

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان افزود: امروز دشمن با تمام توان تلاش دارد تا در دنیا یکسان‌سازی کند و ضد ارزش‌ها را جایگزین ارزش‌ها کند و فرهنگ‌های اساسی از جمله مهر و محبت را از کانون خانواده‌ها بر کنار سازد.

رضایی‌بیرجندی ادامه داد: برای داشتن خانواده‌ای متعالی و با بنیان محکم شایسته است از معنوی‌ترین و سالم‌ترین خانواده اسلام یعنی خانواده امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) الگوبرداری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که نسبت به بزرگان و ریش سفیدان خود احترام قائل نباشد هرگز روی خوش نمی‌بیند، افزود: از این رو افراد جامعه اسلامی باید قدر پیران، بزرگان و ریش سفیدان را دانسته و بازنشستگان را مورد تکریم قرار دهند.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به 23 آبان روز دیابت اظهار کرد: تن و بدن انسان امانتی از طرف خداوند است و انسان باید با رعایت تمامی مسائل بهداشتی از این امانت به خوبی امانتداری کند و امروزه دیابت به ویژه برای افراد سنین بالا دچار مشکلات و نارسایی‌های فراوانی می‌شود.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه در هفته پیش رو و 24 آبان رحلت آیت‌الله سید محمدحسین طباطبایی را پیش رو داریم، گفت: این بزرگوار یکی از مفسران بزرگ قران کریم است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم بزرگ تصریح کرد: اگر حقایق قرآن در زندگی فردی و اجتماعی افراد نهادینه شود جامعه اسلامی به سمت هدف عالیه خود به سرعت حرکت خواهد کرد.

 

*کتاب مایه بصیرت‌افزایی است

امام جمعه بیرجند با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب افزود: باید فرهنگ کتاب، کتابخوانی و هدیه کردن کتاب در جامعه نهادینه شود.

رضایی‌بیرجندی کتاب را مایه بصیرت‌افرایی و اندیشمند شدن انسان عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به اهداف متعالی نیز توجه به بحث کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: قیام عاشورا و نهضت کربلا زنده‌کننده مکتب اسلام است.

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: در ایام محرم باید به تقویت و سلامت روح و روان خویش بپردازیم و با حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و عملی کردن پیام‌های قیام کربلا که همان امر به معروف و نهی از منکر است، زندگی سعادتمندی را برای دنیا آخرت خود رقم بزنیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول