اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

شعائر عاشورا و کربلا زنده و احیا شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر با تاکید بر اینکه باید سیره اباعبدالله (ع) در دل جوانان زنده شود، تصریح کرد: فقط از عاشورا و کربلا شعار ندهیم، باید این شعار با شعور، ایمان، اخلاص، صفا و با عشق آمیخته باشد.

شعائر عاشورا و کربلا زنده و احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید صالح یاسینی در خطبه‌های آئین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه خاورشهر ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، به امروز جمعه 24 ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) با اسقف اعظم مسیحیان صدر اسلام اشاره کرد و گفت: اهمیت واقعه مباهله بسیار بالاست و یکی از جریان‌های مهم تاریخ اسلام است چرا که نشانه حقانیت و صداقت رسول مکرم اسلام به حساب می‌آید.

امام جمعه خاورشهر هدف از مباهله را اثبات حقانیت خود و رسوا ساختن دروغگویان دانست و گفت: پیامبر اسلام در جریان مباهله حقیقت اسلام و شیعه را ثابت کرد. چراکه ایشان از گرانمایه‌ترین و عزیزترین افراد نزدیک به خود مایه گذاشت و آنها را در این اتفاق با خود همراه کرد.

وی از جریان مباهله به عنوان سند زنده و گویا بر فضیلت و منزلت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یاد کرد و افزود: در جریان این اتفاق آیه مباهله بر پیامبر نازل شد و خداوند، علی (ع) را جان و نفس رسول خدا معرفی کرد بنابراین باید از جریان مباهله با عنوان یک جریان تاریخی صرف یاد نکنیم بلکه این جریان یک فضیلت و منزلت برای اهل تشیع به حساب می‌آید و ما باید این جریان را دائما متذکر شویم و به عنوان یک سند گویا بر فضیلت و منزلت اهل بیت (ع) دائما آن را تکرار کنیم.

حجت‌الاسلام یاسینی به مناسبت دیگر روز 25 ذی‌الحجه روز نزول سوره « هل اتی» در شهر اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: ما شیعیان می‌توانیم با آشنا شدن با آیات قرآن جایگاه اهل بیت را تبیین کنیم و با استفاده از آیات قرآن به شأن و منزلت اهل بیت (ع) پی ببریم.

امام جمعه خاورشهر با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، سیاست‌های اتخاذ شده برای توسعه کتابخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و با قدردانی ویژه از مسئولان کتابخانه‌های عمومی تهران، اظهار داشت: از مسئولان امر می‌خواهیم کتابخانه‌ها را به عنوان مکان‌های فرهنگی بسیار پر استفاده به ویژه برای قشر جوان و نوجوان در همه جای شهر راه‌اندازی کنند و امکان دسترسی آحاد و اقشار مختلف مردم را به این مکان‌ها فراهم کنند.

وی به نمازگزاران توصیه کرد: کتاب‌هایی را که خوانده شده و اکنون در منزل بدون استفاده و کاربرد هستند، احتکار نکنند و به کتابخانه‌های عمومی و نیز کتابخانه مساجد تحویل دهند تا شاهد هر چه پربار‌تر شدن مخزن کتابخانه‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام یاسینی تاکید کرد: نگذاریم کتاب‌های خوانده شده در کتابخانه منازل و ادارات باقی بماند، بلکه با اهدای آن‌ها، امکان استفاده دیگر افراد از آن کتاب‌ها را هم فراهم کنیم.

امام جمعه خاورشهر با اشاره به آغاز ماه محرم از جمعه آینده، اظهار داشت: باید دقت داشت که تداوم مکتب اسلام و انقلاب اسلامی به برکت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است. این مسئله که ملت ایران پیش از ملت‌های منطقه در مقابل ظلم و ستم قیام کردند به برکت نام حسین‌ بن ‌علی (ع) بود.

حجت‌الاسلام یاسینی تصریح کرد: عزاداری اباعبدالله (ع) را باید زنده نگه‌داشت و با تمام امکانات از نشر آن حمایت کرد.

به گفته وی، وظیفه منبری‌ها، خطبا، امنای هیئت‌های عزاداری و سخنگویان است که عزای امام حسین (ع) را از برخی انحرافات پیش آمده نجات دهند.

خطیب نماز جمعه خاورشهر ابراز داشت: خطبا و سخنگویان باید در مجالس عزاداری عزت خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) و مقاومت و پایداری حضرت اباعبدالله (ع) را به مردم ابلاغ کنند.

حجت‌الاسلام یاسینی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم شعائر عاشورا و کربلا زنده و احیا شود و سیره اباعبدالله (ع) در دل جوانان زنده شود، تصریح کرد: فقط از عاشورا و کربلا شعار ندهیم، باید این شعار با شعور، ایمان، اخلاص، صفا و با عشق آمیخته باشد.

امام جمعه خاورشهر بیان کرد: قیام امام حسین (ع) تا قیام قیامت درس عزت، شرف، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است قیام امام حسین (ع) برای احیای دین احیای قرآن و اسلام بود.

وی با بیان اینکه باید برای بزرگداشت محرم، عاشورا، تاسوعا، ماه صفر و حرمت اهل بیت (ع) خود را آماده کنیم، ادامه داد: برای تعظیم شعائر اسلام هیئت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها روستاها، شهرها و همه و همه باید بسیج شویم چرا که هرچه داریم از برکت امام حسین (ع)، عاشورا و محرم است.

حجت‌الاسلام یاسینی افزود: اگر بچه‌های دلبند شما به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند به یاد ابا‌عبدالله (ع) و کربلا و عاشورا بوده است امروز هم ملت ما آماده‌اند در رکاب امام زمان (عج) و در رکاب رهبر فرزانه در برابر توطئه‌ها، کینه‌ها و دشمنی‌ها جانبازی و جانفشانی کنند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول