اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

برنامه‌های عاشورا و تاسوعا محتوابخشی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر گفت: در سراسر میهن اسلامی باید به جای توجه به کمیت برنامه‌ها به کیفیت و محتوا بخشی به برنامه‌های عاشورا و تاسوعا توجه شود.

برنامه‌های عاشورا و تاسوعا محتوابخشی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با بیان اینکه هیئت‌ها و مداحان از روضه‌های نامناسب، خلاف واقع پرهیز کنند و بدانند شرط قبول اعمال، اخلاص است اظهار داشت: اهل بیت(ع) غافله سالار دین، دنیا و آخرت هستند، آنها صراط مستقیم قرآن و معرفتند که ملت ایران در پیروی از اهل بیت(ع) لحظه‌ای غفلت نخواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به محتوای برنامه‌های عزاداری سید الشهدا(ع) اظهار داشت: در سراسر میهن اسلامی باید به جای توجه به کمیت برنامه‌ها به کیفیت و محتوا بخشی به برنامه‌های عاشورا و تاسوعا توجه شود.

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم شعائر عاشورا و کربلا زنده و احیا گردد و سیره اباعبدالله(ع) در دل جوانان زنده شود، تصریح کرد: فقط از عاشورا و کربلا شعار ندهیم، باید این شعار با شعور ایمان اخلاص صفا و با عشق آمیخته باشد.

امام جمعه اراک بیان کرد: قیام امام حسین(ع) تا قیام قیامت درس عزت، شرف، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است قیام امام حسین(ع) برای احیای دین، احیای قرآن و اسلام بود.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه باید برای بزرگداشت محرم، عاشورا، تاسوعا، ماه صفر و حرمت اهل بیت(ع) خود را آماده کنیم ادامه داد: برای تعظیم شعائر اسلام هیئت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌هاٰ روستاها، شهرها و همه و همه باید بسیج شویم چرا که هر چه داریم از برکت امام حسین(ع)، عاشورا و محرم است.

وی افزود: اگر بچه‌های دلبند شما به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند به یاد ابا‌عبدالله و کربلا و عاشورا بوده است امروز هم ملت ما آماده‌اند در رکاب امام زمان(عج) و در رکاب رهبر فرزانه در برابر توطئه‌ها، کینه‌ها و دشمنی‌ها جانبازی و جانفشانی کنند.

امام جمعه اراک به روز تکریم خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بهترین بنا در اسلام بنای خانواده است ازدواج‌ها را باید آسان گرفت و همه باید کمک کنند تا نرخ ازدواج افزایش پیدا کند، ترغیب جوانان به امر ازدواج و تسهیل شرایط می‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد.

دری‌نجف‌آبادی به اهمیت خانواده و نقش مادر در تربیت فرزند اشاره کرد و اظهار داشت: برای تربیت فرزند هیچ شغلی بهتر و بالاتر از مادری نیست چرا که میوه و ثمره عمر شما، فرزندان صالح هستند.

وی با اشاره به اینکه نرخ زاد و ولد در استان منفی است که باید جبران شود خاطر نشان ساخت: رشد جمعیت استان مرکزی 91 صدم درصد است که این یک فاجعه محسوب می‌شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هزینه‌های گزافی که در این انتخابات به هدر رفت اشاره کرد و گفت: پول‌های زیادی در تبلیغات خرج شد و ثمره آن برای فقرا فقیرتر شدن و برای سرمایه‌داران ثروتمندتر شدن بود.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه آمریکا با ثروت، قدرت و نفوذ صهیونیست‌ها ادامه حیات می‌دهد، تاکید کرد: ما نیز باید مواظب خودمان باشیم و از آمریکا و کارهای نادرست آنها در خرج کردن ثروتی که باید به فقرا برسد درس بگیریم و برای خدمت کردن به مردم و رسیدن به پست و مقام از خرج کردن بیهوده پرهیز کنیم.

سالروز ارتحال استاد علامه طباطبایی، بزرگداشت و سالگرد مرحوم آیت‌الله گلپایگانی، روز مباهله روز نزول سوره العطاء و روز جهانی دیابت از دیگر محورهای سخرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول