اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارائه راهکارهای مناسب کاهش کودک‌آزاری

همایش سلامت اجتماعی کودکان در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: همایش کشوری «راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان» با هدف ارائه راهکارهای مناسب کاهش کودک‌آزاری فردا در قزوین برگزار می‌شود.

همایش سلامت اجتماعی کودکان در قزوین برگزار می‌شود

بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: همایش کشوری «راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان» با هدف ارائه راهکارهای مناسب کاهش کودک‌آزاری در 24 و 25 آبان ماه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی در قزوین برگزار می‌شود.

وی بررسی تهدیدها و فرصت‌های فراروی کودکان و نوجوانان و ارائه راهکارهای مناسب با هدف ارتقای سلامت اجتماعی آنان را از دیگر اهداف همایش کشوری «راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان» عنوان و بیان کرد: فردا این همایش از ساعت 8:30 صبح در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی در قزوین برپا می‌شود.

رحمانی ابراز کرد: همایش کشوری «راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان» با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی از جمله رئیس و معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، استاندار، رئیس کل دادگستری استان قزوین و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین یادآور شد: استاندار قزوین پیشنهاد کردند سازمان بهزیستی با همکاری دادگستری استان قزوین همایش تخصصی و علمی با محوریت کودک‌آزاری در قزوین را برگزار تا راهکارهای کاهش این موضوع بررسی و آن را در جامعه عملی کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این همایش آسیب‌های کودک‌آزاری را به نحو مطلوبی شناسایی کنیم و همچنین راهکارهای مفیدی برای کاهش این معضل توسط مسئولان مربوط اتخاذ شود تا پدیده کودک‌آزاری در جامعه کنترل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همایش کشوری «راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان» با همکاری سازمان بهزیستی و دادگستری استان قزوین برگزار می‌شود، اذعان کرد: این همایش با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه و مسئولان مربوط کودک و کودک‌آزاری برگزار می‌شود تا در رابطه با راهکارهای کاهش این مشکل با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در همایش کشوری «راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان» ارتقای سلامت اجتماعی کودک بهتر شناسایی می‌شود تا ارتباط نامطلوب تعداد کمی از والدین با کودکانشان ساماندهی و بهبود یابد.

فقر فرهنگی مهم‌ترین عامل کودک‌آزاری

وی فقر فرهنگی، اعتیاد و عدم صلاحیت سرپرستی والدین را از عوامل کودک‌آزاری عنوان و بیان کرد: با راهکارهای مناسب کاهش کودک‌آزاری، می‌توان سلامت اجتماعی این کودکان را در این خانواده‌ها افزایش داد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه برای کنترل و کاهش کودک‌آزاری استفاده از قانون نقش مهمی دارد، ابراز کرد: افزایش سطح فرهنگ و آموزش مهارت‌های زندگی به والدین نیز می‌تواند معضلات کودک‌آزاری را در جامعه کاهش دهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با آموزش فرزندپروری اسلامی و علمی به والدین می‌توان فرزندان را در شرایط مناسبی تربیت کرد تا با تحقق این امر امنیت جانی کودکان افزایش و کودک‌آزاری کاهش چشم‌گیری ‌یابد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه کودک‌آزاری از جمله مشکلات برخی از کودکان جامعه است، یادآور شد: این مشکل به ویژه در سال‌های اخیر مورد توجه مسئولان مربوط قرار گرفته تا با ارائه راهکارهای مناسب، این معضل را کاهش دهند.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول