اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای استان کردستان:

بستر ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کردستان فراهم است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت:‌ اگرچه در حوزه ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در استان ضعیف کار شده اما اکنون بستر نهادینه شدن این مهم در استان فراهم است.

بستر ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کردستان فراهم است

محمدحسین رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا این فریضه الهی در جامعه با جدیت پیگیری و اجرا شود، اظهار کرد: در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل شده است.

به گفته وی، اجرای این فریضتین الهی به عنوان وظیفه‌ای شرعی بارها در کتاب قرآن مورد تاکید خداوند قرار گرفته و مسلمانان را به اجرا و ترویج آن دستور داده است.

وی تصریح کرد: ‌احیای این فریضه الهی بعد از ادای نماز و پرداخت زکات به عنوان یکی از مهم‌ترین دستورات الهی بارها در قرآن آمده و ترک آن موجب خشم خدا می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه همه ما به عنوان مسلمان در برابر اجرای این دستور الهی مسئول هستیم افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک دستور الهی است نه دستوری سازمانی و اداری که بتوان به آن بی‌توجهی کرد.

به گفته رجبی، توجه به این امر الهی در جوامع اسلامی ضروری است ولی متاسفانه در این زمینه تاکنون کم‌کاری‌های زیادی صورت گرفته که برای جبران آن نیازمند تلاشی همگانی هستیم.

وی با اشاره به ساختار کوچک ستاد احیا در استان‌های مختلف کشور و فعالیت عده‌ای معدود در آنها گفت: قرار نیست به اندازه اهمیت این مهم از نیرو و تجهیزات استفاده شود، چراکه احیای این فریضه الهی باید در تمام نهادها و ادارات و توسط همه مسئولین در هر جایگاه و مسندی انجام شود.

دبیر ستاد احیای استان کردستان تصریح کرد:‌ در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تاکنون بسیار ضعیف عمل شده و جبران این ضعف‌ها نیازمند تلاش همه مسئولان استان به ویژه افرادی تاثیرگذار است.

رجبی تحقق اهداف در این زمینه را مستلزم داشتن اعتقادی راسخ و قوی دانست و افزود:‌ اگر به احیا و اجرای این فرائض الهی به عنوان یک اعتقاد و وظیفه شرعی نگاه کنیم قطعاً می‌توانیم بازخورد و نتایج مثبت آن را در بطن جامعه مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مختلف و نصب پلاکارد نمی‌تواند تنها راه ترویج این فریضه الهی باشد، گفت: اجرای اقدامات محتوایی که با نیت الهی و با هدف رضای خدا صورت بگیرد بازخورد و نتیجه‌ای بهتر خواهد داشت.

رجبی تصریح کرد: نتیجه اقدامات و کارها زمانی مثمرثمر خواهد بود که با علاقه قلبی انجام شود.

به گفته وی، آمران به معروف و ناهیان از منکر اگر خود به آنچه مردم را بدان دعوت می‌کنند اعتقاد قلبی نداشته باشند هیچ‌گاه توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید به چگونگی انجام و نیز شرایط زمانی و مکانی آن توجه داشت تا علاوه بر تاثیرگذاری مثبت، موجب ایجاد مشکلاتی نشود.

دبیر ستاد احیای استان کردستان خاطرنشان کرد:‌ به همین منظور برنامه‌های مختلفی در راستای تقویت هرچه بیشتر برنامه‌های ستاد احیای استان در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

رجبی با بیان اینکه نگاه امروز ستاد احیای استان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه جهادی است، تصریح کرد: با توجه به گستردگی توطئه‌های دشمنان در راستای حذف ارزش‌های دینی و اسلامی مسلمانان کارهای سطحی نمی‌تواند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر پاسخگو باشد بلکه نیازمند انجام اقدامات جهادی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به یک گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود، اضافه کرد:‌ این گفتمان باید در تمام مساجد، توسط همه مسئولین به ویژه امامان جمعه و جماعت در جامعه بسط و گسترش یابد.

به گفته وی، استان کردستان باوجود نگاه‌ها و تصورات محدود برخی‌ها با توجه به مردمانی دین‌باور، دیندار و متعهد بستر آماده‌ای برای ترویج این فرائض الهی است.

وی تصریح کرد:‌ تنها با دادن سرخط و آدرس به مردم می‌توانیم در راستای احیا و ترویج این فرائض الهی در استان به بهترین شکل ممکن اقدام و بازخورد و نتایج آن را در کوتاه‌ترین زمان ببینیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان از امام حسین(ع) به عنوان بزرگترین الگوی احیای امر به معروف و نهی از منکر نام برد و گفت: مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای دین جدش و مبارزه با منکرات بود.

رجبی تصریح کرد: امام حسین(ع) در آن زمان شرایط را اینگونه می‌بینند که باید دست به چنین قیامی بزند تا علاوه بر احیای دین اسلام و فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، با مخالفان دین اسلام نیز به نوعی مقابله کند.

به گفته وی، این حرکت اسلامی دقیق و اثربخش چنان تاثیری گذاشته که تا قیامت آثار این قیام پابرجاست و مسلمانان وظیفه دارند که ابعاد این قیام را تبیین و زمینه توسعه و نهادینه کردن اهداف این قیام را فراهم کنند.

وی در پایان به پا داشتن نماز روز عاشورا توسط امام حسین(ع) را نمونه دیگری از احیای دستوارت الهی توسط آن امام همام عنوان کرد و گفت: امام حسین با وجود شرایط سخت با برپایی نماز به جهانیان این پیام را دادند که ترک فرائض دینی و دستورات الهی در هیچ شرایطی حتی در زمان خطر جایز نیست.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول