اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

حجم سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان مرکزی رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی حجم سرمایه‌گذاری اقتصادی انجام شده در استان را ظرف چهار سال اخیر 12 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: خوشبختانه حجم سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان مرکزی رو به افزایش است.

حجم سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان مرکزی رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه با وجود فشارها و تحریم‌های دشمنان میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان نه تنها کاهش نداشته بلکه در مقایسه با سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی نیز داشته است و این نشان از مسیر حرکت ایران اسلامی در قطع وابستگی به درآمدهای نفتی دارد که کشورمان باید به خاطر این پیشرفت‌ها بر خود ببالد.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری اقتصادی انجام شده در استان 12 میلیارد دلار است، همچنین در سال گذشته استان مرکزی بالغ بر 70 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته است، که این نشان از عزم استان برای رونق اقتصادی و باروری ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال است.

استاندار مرکزی ایران را کشوری امن برای سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار به ویژه سرمایه‌گذار خارجی یکی از اولویت‌های مهم استان ظرف چند سال اخیر بوده که خوشبختانه گام‌های ارزنده‌ای در این زمینه برداشته شده است.

شعبانی‌فرد با تاکید بر اینکه تسهیل امور سرمایه‌گذاری و حل موانع و مشکلات در این زمینه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی است، بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته در این زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای افزایش سرمایه‌گذاری در استان باید مسئولان از داشتن نگاه سلیقه‌ای و جزیره‌ای خودداری کرده و به دور از بخشی‌نگری عمل کنند، از مسئولین اجرایی استان خواست شرایط را به شکلی فراهم کنند که سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان اظهار داشت: فعالیت این واحدها فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری است که می‌طلبد مسئولان این واحدها با افزایش کیفیت محصولات در اندیشه جذب سرمایه‌گذار باشند.

شعبانی‌فرد خاطر نشان کرد: با اقدامات صورت گرفته منطقه ویژه اقتصادی کاوه در سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است که این اقدام فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کرده است.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی نیز از اجرای 27 پروژه تولیدی و صنعتی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این واحدها با بیش از 402 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است.

حسن میرزاخانی افزود: 171 میلیون دلار از سرمایه خارجی این پروژه‌ها با مجوز رسمی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری دولت جذب شده است.

وی همچنین از کسب رتبه اول استان مرکزی در زمینه رشد جذب سرمایه خارجی و نظارت و راهبری در کشور خبر داد.

انتهای پیام/87001/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول