اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آوای نی و مراسم شام غریبان انجام می‌شود

نمایش آیینی تعزیه حضرت ابوالفضل‌(ع) در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس روابط عمومی مجتمع گازی پارس جنوبی از برگزاری نمایش آیینی تعزیه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در کمپ شیرینو در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: این مراسم همراه با آوای نی و شام غریبان برگزار می‌شود.

نمایش آیینی تعزیه حضرت ابوالفضل‌(ع) در پارس جنوبی

محمدرضا ولایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم تاکنون شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی و تمام شرکت‌های تابعه بوده‌ایم و استقبال بسیار خوبی از این مراسمات به عمل آمده است.

وی افزود: برنامه‌های سوگواری در سال جاری از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته رشد داشته و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در روزهای تاسوعا و عاشورا در عزای سیدالشهداء (ع) خاطر نشان کرد: به‌منظور پاسداشت این حماسه جاوید و همچنین فرهنگ‌سازی و تعمیق فرهنگ دینی، مجموعه برنامه‌هایی توسط این مجتمع در تمام دهه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

ولایتی تصریح کرد: سخنرانی روحانیون ائمه جماعت در سطح پالایشگاه‌های اول تا پنجم(فازهای 10 گانه) با محوریت عاشورا و تجلی امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری زیارت عاشورا در کل ماه محرم در سطح مجتمع و با استفاده از 3 نفر مداح، پوشش مداحی در تمام نمازخانه‌های مجتمع همراه با مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی و همچنین دعوت از حجت‌الاسلام علم‌الهدی از اول تا دهم محرم در پالایشگاه‌های مجتمع و کمپ‌های مسکونی از جمله برنامه‌هاست.

رئیس روابط عمومی مجتمع گازی پارس جنوبی از برگزاری نمایش آیینی تعزیه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در کمپ شیرینو در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: این تعزیه سنتی همراه با آوای نی و مراسم سوگواری و شام غریبان برگزار می‌شود.

ولایتی بیان کرد: حضور هیئت‌های عزاداری در شب‌های هشتم تا تاسوعا و عاشورا و شام غریبان در کمپ‌های مسکونی همراه با پذیرایی از 600 نفر از عزاداران حسینی و برگزاری مسابقه فرهنگی عاشورا، تجلی امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد طرح سئوال از مطالب بیان شده توسط سخنرانان از دیگر برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده به مناسبت این ایام است.

وی به تبلیغات محیطی انجام‌ شده در سطح پالایشگاه‌ها و کمپ‌های مسکونی اشاره کرد و افزود: نصب پلاکاردهای چاپ سیلک، کتیبه‌های ویژه ایام ماه محرم، پرچم، بنر بر روی داربست و بنرهای استند کراس در سطح پالایشگاه‌های اول تا پنجم و کمپ‌های مسکونی شیرینو و بیدخون و خاموش کردن تمام ریسه‌های شلنگی، کیت‌ها و چراغ‌های چشمک‌زن و هفت رنگ در سطح کمپ‌ها به احترام ماه‌های محرم و صفر با همکاری واحد مستغلات جزو تبلیغات محیطی این ایام بوده است.

ولایتی اظهار داشت: تمام کارکنان پارس جنوبی و مردم منطقه عسلویه حضوری باشکوه در مراسمات داشته‌اند که امیدوار هستیم تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/2451/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول