اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرکرد مراسم تعزیه‌خوانی اجرا می‎کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد گفت: برای نخستین بار مراسم تعزیه‌خوانی به مدت دو روز در این دانشگاه برگزار می‎شود.

دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرکرد مراسم تعزیه‌خوانی اجرا می‎کنند

محمد قلمکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با فرهنگ عاشورایی مراسم تعزیه‌خوانی از امروز به مدت دو روز در این دانشگاه اجرا می‎شود.

این مسئول افزود: همراه با اجرای مراسم تعزیه خوانی مراسم مداحی و سخنرانی با حضور مداحان مطرح کشوری در این دانشگاه برگزار می‎شود.

قلمکاریان با اشاره به حضور 20 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه پیام نور این استان، گفت: تمام دانشجویان در حال تحصیل در تمامی واحدهای دانشگاهی مراکز این استان به همراه خانواده‌‎ می‌‎توانند در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در این دانشگاه شرکت کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد از کمک خیرین در برپایی خیمه گاه حضرت علی اکبر (ع) خبر داد و افزود: به‌منظور برگزاری این مراسم افزون بر 5 میلیون تومان هزینه شده که در این راستا خیرین کمک و حمایت بسیار کردند.

این مسئول با بیان اینکه عمده این سرمایه از خارج از دانشگاه جذب شده است، گفت: با تلاش هیئت خادم الشهدا و بسیج دانشجویی این دانشگاه سعی شد تا با وجود کمترین امکانات بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

قلمکاریان با تأکید بر ضرورت احیای فرهنگ عاشورا در جامعه، عنوان کرد: مهم‌ترین پیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی با اشاره بر اینکه فرهنگ عاشورایی باید در جامعه و در میان نسل جوان تبیین شود، خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل(ره) ما هر چه داریم از عاشوراست و با همین فرهنگ بود که انقلاب به پیروزی رسید و در دوران دفاع مقدس به موفقیت دست پیدا کردیم.

انتهای پیام/68006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول