اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

دادگاه‌های حقوقی قزوین رتبه اول کشوری را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:در دادگاه‌های حقوقی به طور اختصاصی رتبه اول کشوری متعلق به این استان است.

دادگاه‌های حقوقی قزوین رتبه اول کشوری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در خصوص عملکرد دادگستری استان قزوین در خصوص زمان رسیدگی اظهار داشت: شاخص نرخ رسیدگی در شعب دادگاه‌های بدوی که شامل شعب حقوقی، جزائی، اطفال، خانواده و انقلاب، مثبت است و این استان در این بخش دارای رتبه سوم کشوری است.

وی در ادامه به تفکیک رتبه‌های شعب محاکم بدوی پرداخت و افزود: در دادگاه‌های حقوقی به طور اختصاصی رتبه اول کشوری متعلق به این استان است، در محاکم خانواده عملکرد نسبتا مطلوب و در دادگاه‌های انقلاب نیز عملکرد مطلوب است.

انصاری تصریح کرد: نرخ رسیدگی در دادگاه‌های کیفری استان قزوین نیز بسیار مطلوب و مناسب بوده و طبق آخرین رتبه‌بندی عملکرد دادگستری‌های کل کشور، رتبه دوم کشوری در آخرین ارزیابی متعلق به این استان بوده است، همچنین نرخ رسیدگی در شعب دادگاه‌های تجدید نظر مثبت ارزیابی شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کاری دستگاه قضا زمان است که نتیجه عدم توجه کافی به آن انباشت امور و عدم رضایتمندی مردم خواهد بود، بنابر این زیرساخت‌ها در یک دستگاه باید به نوعی تغییر یابند که متناسب با زمان به سمت الکترونیکی کردن تمامی امور و در نتیجه سرعت در انجام وظایف پیش رویم.

انصاری ادامه داد: در حال حاضر حجم بسیاری از کارها در محاکم و دستگاه قضایی استان قزوین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این امر سرعت در رسیدگی‌ها را به همراه داشته و اطاله دادرسی را تا حد زیادی رفع کرده است.

وی در خصوص سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی عنوان کرد: سیستم مدیریت پرونده قضایی، بانک اطلاعاتی جامعی است که سعی شده تا به واسطه آن، تمامی امور به صورت مکانیزه مدیریت شود و اقداماتی نظیر ثبت پرونده، صدور ابلاغیه، تعیین وقت رسیدگی و تنظیم صورت جلسه و صدور دستورات قضایی جملگی در سیستم ثبت و ضبط می‌شود تا انجام تقاضای ارباب رجوع راحت‌تر شده و پاسخگویی به آنها نیز با سرعت انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به بیشترین علل کسب امتیاز منفی شعب قضایی و اداری استان قزوین اضافه کرد: نامه‌های رویت نشده، دستورات بدون اقدام، اوقات بدون اقدام، نامه‌های بدون پاسخ، بازداشتی بلاتکلیف، نقص مکانیزه و پرونده‌های بدون اقدام از عوامل کسب امتیاز منفی است، که شعب و بخش اداری باید هرچه سریع‌تر در راستای رفع این نواقص اقدام کنند.

وی به شعبی که در آخرین ارزیابی سال جاری امتیاز بیشتری در بخش اداری داشتند اشاره کرد و افزود: شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با سه هزار و 771 امتیاز، شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان البرز با سه هزار و 355 امتیاز و شعبه هشتم دادگاه عمومی حقوقی دادگستری شهرستان قزوین با هفت هزار و 519 امتیاز شعب برتر در بخش اداری است.

انصاری ضمن اشاره به عناوین برتر در پرونده‌های وارده به محاکم استان قزوین گفت: عناوین برتر در پرونده‌ های کیفری شامل سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص عادی و در پرونده‌های حقوقی شامل مطالبه طلب، مطالبه وجه چک و طلاق توافقی است.

انتهای پیام/77002/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول