اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

مسکن معلولین اردبیل دهه فجر امسال تحویل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: فاز اول مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی هفته دولت تحویل متقاضیان شد و فاز دوم آن تا دهه فجر تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

مسکن معلولین اردبیل دهه فجر امسال تحویل می‌شود

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در بحث مناسب‌سازی فضاهای شهری با همراهی شهرداری و فرمانداران شهرستان‌های مختلف روند مطلوب و رو به رشدی را شاهد هستیم به طوری که خطوط ویژه معلولین در معابر شهری طراحی شده تا معلولان بتوانند از این فضاها در رفت و آمد روزانه خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 50 درصد موانع به همت کمیته مناسب‌سازی برطرف شده است، خاطرنشان کرد: ما مصوبات مختلف فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها را در قالب کمیته مناسب‌سازی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم به طوری که از شهرداری اردبیل به خاطر اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار در این زمینه قدردان هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به ساخت 837 واحد مسکونی برای معلولان،‌ مددجویان و زنان سرپرست خانوار و تحویل آن به واجدین شرایط خبر داد و یادآور شد: 407 نفر نیز از مسکن مهر منطقه میر‌اشرف بهره‌مند خواهند شد که با پرداخت آورده شخصی تلاش می‌کنیم تا به سرعت این پروژه نیز تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

مسکن افتتاح شده توسط خیرین تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود

احمدیان در خصوص ساخت مسکن به همت خیرین و آماده افتتاح بودن این پروژه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب گفت: به ازای هر فرد 4 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در پروژه میر‌اشرف پرداخت شده و بالغ بر یک میلیون و 700 هزار تومان نیز در انشعابات تخفیف ارائه شده است.

این مسئول از پرداخت 7 میلیون و 300 هزار تومان یارانه دولتی برای برخورداری معلولان و مددجویان از مسکن مناسب خبر داد و بیان داشت: این افراد برای برخورداری از مسکن ریالی را پرداخت نکرده‌اند و در سایه حمایت‌های دولتی و تخفیف‌های ارائه شده، مسکن مورد نظر آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون مشخصات 15 هزار و 133 نفر در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است، افزود: از این افراد با توجه به بعد خانوار تعداد 5 هزار و 593 نفر کمک هزینه نگهداری یا مستمری دریافت می‌کنند.

احمدیان تصریح کرد:‌ مابقی این افراد به نحوی از کمک‌های غیر‌مستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی به ارائه خدمات توان‌بخشی به معلولین ضایعه نخاعی از طریق تیم‌های سیار در کلیه شهرستان‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی به معلولین،‌ ارائه خدمات توان‌بخشی کلینیکی و خصوصی، ‌تامین لوازم کم توان‌بخشی، ارائه خدمات آموزشی و توان‌بخشی به سالمندان و بیماران روانی مزمن در منزل از طریق تیم سیار از اولویت‌های جدی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به ارائه خدمات مختلف در مراکز روزانه و شبانه غیر‌دولتی به معلولان و کم شنوایان و ناشنوایان اشاره کرد و ابراز داشت: ارائه کمک هزینه خدمات درمانی از طریق بیمه مکمل و همچنین خدمات آموزشی به معلولین ذهنی از طریق کارگاه‌های حمایت شده تولیدی از دیگر اولویت‌هایی است که در خدمات‌رسانی به معلولان مدنظر است.

احمدیان با اشاره به اینکه کمک هزینه شهریه دانشگاهی به دانشجویان پرداخت شده و معلولان ضایعه نخاعی از حق پرستاری نیز برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: با هدف پیشگیری از این آسیب‌ها طرح غربالگری و تشخیص نواقصات شنوایی در نوزادان جزو اولویت‌هاست.

این مسئول گسترش توان‌بخشی مبتنی در جامعه با رویکرد چند بخشی در سطح مناطق روستایی 9 شهرستان استان را یادآور شد و گفت: هم‌اکنون این طرح در مرکز استان در حال اجراست.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول