اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه‌ها مرجعیت تعهد و بصیرت‌افزایی را دارند/تجلیل از دانشجویان نمونه ‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجویان ما امروز نقش مرجعیت را در حوزه دین‌باوری و بصیرت‌افزایی دارند چرا که دانشگا‌ه‌ها کانون تحول سعادت آفرین است.

دانشگاه‌ها مرجعیت تعهد و بصیرت‌افزایی را دارند/تجلیل از دانشجویان نمونه ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و در تجلیل از دانشجویان منتخب و برگزیده دانشگاه‌های اردبیل اظهار داشت: دشمنان ما امروز به این علت دانشگاه‌ها را جولان تفکر الحادی و التقاطی قرار داده‌اند که شاید بتوانند در اندیشه و روحیه نسل آینده خدشه و خللی وارد کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها امروز سنگر‌بانان اصلی مبانی ارزشی جامعه دین‌مدار ما هستند، خاطرنشان کرد: کشور ما امروز در یک جهش علمی و نهضت تولید علم و فناوری توانسته است به جایگاه‌های ممتازی دست پیدا کند که دشمنان این ملت روزی احساس می‌کردند که دستیابی به این منزلت نمی‌تواند برای ایرانیان اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: پس از اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از فریب‌خوردگان و ایادی کفر از این کشور بیرون رفتند و دانشگاه‌ها در یک فرایند اصلاحی حرکتی سرنوشت‌ساز پیدا کرد ما روز به روز و در سال‌های مختلف شاهد بالندگی دانشگاه‌ها در مسیر رسیدن به یک فضای علمی مطلوب حرکت می‌کنیم که در مقطع کنونی نتیجه این حرکت‌ها و تغییر و تحولات را شاهد هستیم.

گنجی با اشاره به اینکه در سه دهه گذشته فضایی برای فعالیت‌ها و حرکت‌های دانشجویی بهتر از گذشته فراهم آمده تا آنها بتوانند یک حرکت جهشی را زمینه‌ساز شوند، گفت: در یک دهه اخیر با درایت و پشتیبانی دولت خدمتگزار ما هم از لحاظ کمی و هم کیفی توانستیم مراکز علمی و دانشگاهی استان را توسعه دهیم که افزایش رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به همراهی راه‌اندازی دانشکده‌های مختلف از این اقدامات مثبت و سازنده بوده است.

این مسئول دانشجویان را نمونه‌هایی از انسا‌ن‌های آرمان‌گرا، ظلم‌ستیز و آزادیخواه اعلام کرد و بیان داشت:‌ انتظار جامعه این است که دانشجویان در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی از لحاظ علم و اخلاق نمونه بوده و بتوانند بیش از هر زمان دیگر در حرکت رو به جلوی جامعه موفق عمل کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی آینده روشن جامعه ما را در گرو تحولات کار‌ساز در سنگر دانشگاه‌ها و حرکت‌های به ثمر نشسته دانشجویی توصیف کرد و افزود:‌ دانشجوی ما زمانی می‌تواند انحرافات و پیچیدگی‌های ترفند دشمنان را خنثی کند که به بصیرتی توام با ارزش‌مداری دست پیدا کند.

متوسط قبولی کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی 35 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم دانشجوی بسیجی و نمونه دانشگاه محقق اردبیلی به نمایندگی از دانشجویان از جنبش دانشجویی با عنوان حرکتی در مسیر مطالبه و خواسته مردم یاد کرد و گفت:‌ اگر امروز خواسته ملت گسترش جنبش و بیداری اسلامی در دنیا است این حرکت مطالبه اول دانشجویان نیز هست چرا که آنها دوست دارند به سرعت مبانی و مفاهیم ارزشی این نظام در جوامع دیگر ترویج و تبلیغ شود.

علیرضا لشکری به مشکلات متعدد دانشجویان به ویژه در حوزه خوابگاهی، صنفی، کمبود تجهیزات و امکانات و برخی دیگر از مشکلات مرسوم دانشجویی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از وظایف اصلی دانشجویان و نقش تاریخی آنها حضور مستمر در سنگر تولید علم و شکستن سد‌های تحریم‌ها و تهدید‌هاست که قطعاً این تولید علم پویایی و تحول مراکز علمی ما را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: در جنگ نرمی که دشمنان به راه انداختند سنگر اول هجمه دانشجویان و نسل آینده نظام است و برای جلوگیری از رخنه دشمن در صف دانشگاه‌ها باید دانشجو را به ابزار آگاهی و هوشیاری مجهز کنیم.

این دانشجوی نمونه حضور تاثیر‌گذار دانشجویان در مسائل مختلف اجتماعی و مطالبه‌گری از سوی مردم را یادآور شد و ادامه داد: اگر امروز دانشجویان ما وحدت قوا و همدلی مسئولان را در سنگر خدمت‌رسانی بیشتر مطالبه می‌کنند در حقیقت این مطالبه عموم مردم از کارگزاران نظام اسلامی است که از زبان دانشجو به عنوان قشر فرهیخته جامعه بیرون می‌آید.

لشکری به موفقیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی و وارد شدن نام این دانشگاه در رنکینگ جهانی اشاره کرد و ابراز داشت: این دانشگاه در تولید علم و مقالات تحقیقی و پژوهشی نسبت به سایر دانشگاه‌ها در ترازی بالاتر قرار دارد.

وی رتبه دوم فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی را در بین دانشگاه‌های کشور یک موفقیتی بی‌نظیر توصیف کرد و افزود:‌ کسب رتبه سوم رشد علمی و افزوده شدن 20 درصدی تعداد رشته‌های مقاطع تحصیلی مختلف از موفقیت‌هایی است که در سال‌های اخیر به دست آمده است.

انی دانشجوی بسیجی تاکید کرد: متوسط قبولی کارشناسی ارشد در کشور 20 درصد است در حالی که این متوسط قبولی در دانشگاه محقق اردبیلی 30 الی 35 درصد است که در کنار این موفقیت دانشجویان این دانشگاه در بخش اختراعات و اکتشافات و همچنین برگزاری مسابقات رباتیک همیشه جزو دانشگاه‌های موفق بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از 480 دانشجوی مستعد استان اردبیل در رشته‌های مختلف و افتخار‌آفرین در المپیاد‌ها و مسابقات مختلف علمی، فرهنگی،‌ ورزشی، ‌اختراعات و اکتشافات و صاحب عناوین استعدادهای درخشان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 62001‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول