اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب مشهد:

کنترل قیمت کتاب عاملی مؤثر بر افزایش سرانه مطالعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب و نوشت‌افزار مشهد گفت: افزایش قیمت کتاب یکی از دلایل عمده کاهش سرانه مطالعه است.

کنترل قیمت کتاب عاملی مؤثر بر افزایش سرانه مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد، محمد رستگارمقدم اظهار داشت: افزایش قیمت کاغذ در چند ماه اخیر تاثیری منفی بر صنعت نشر گذاشته و ناشران را مجبور به افزایش قیمت کتاب کرد که این امر سبب کاهش خرید کتاب توسط مردم شد.

رستگارمقدم درباره ضرورت حمایت از ناشران و فروشندگان عنوان کرد: حمایت از ناشران و فروشندگان برای تولید و عرضه کتاب­‌های مفید و ارزان‌قیمت باید از جانب دولت انجام شود تا علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، موقعیت فعالان این صنف را نیز بهبود بخشد.

وی کتاب را میراثی ماندگار دانست و افزود: کتاب و کتاب‌خوانی تاثیر بسزایی در تعالی فرد و پویایی جامعه دارد اما عدم توجه مسئولین در کنترل قیمت این محصول، موجب عدم قرار گرفتن کتاب در سبد خرید خانواده­‌ها، متضرر شدن فروشندگان و پائین بودن آمار کتاب­‌خوانی در جامعه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب و نوشت‌افزار مشهد با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتاب­‌خوانی عنوان کرد:برنامه­‌های رسانه‌ها و مکان­‌های فرهنگی موقعیت مناسبی برای تبلیغ و ترویج کتاب‌خوانی است و راهکارهای افزایش سرانه مطالعه باید به‌صورت کارشناسی بررسی و اجرا شود.

رستگارمقدم خاطر نشان کرد: امیدواریم با تحقق یافتن وعده مسئولان درباره کاهش قیمت کاغذ و بازگشت آن به روال گذشته، مردم بتوانند از امکان خرید کتاب با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/70017/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول