اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

ولایت رکن صیانت جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری رکن رکین صیانت و محافظت از مبانی اصلی حکومت دینی است که می‌تواند توطئه‌های دشمنان را نیز نقش بر آب کند.

ولایت رکن صیانت جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام جعفر ادیب‌نژاد عصر امروز در همایش جایگاه ولایت فقیه از منظر دین اسلام اظهار داشت: آنچه که در این زمینه یک اصل و حقیقت غیر قابل انکار به شمار می‌رود توجه به مبانی ارزشی است که در دین اسلام مورد تاکید و توصیه می‌باشد.

وی با اعلام اینکه بعد از غیبت امام عصر (عج) در عصر غیبت نایب بر حق آن حضرت ولی فقیه عادل و عالم به زمان است، تصریح کرد: هر کس از این امر و واجب الهی تبری بجوید در حقیقت ریشه به تیشه جامعه و اهداف حقیقی آن زده و سبب شده است تا بیش از گذشته نظام اسلامی در معرض آسیب و خطر قرار گیرد.

ادیب‌نژاد خاطرنشان کرد: نهضت امام خمینی (ره) در دهه‌های اخیر سبب شد تا موضوع ولایت فقیه در جامعه اسلامی بیش از گذشته جایگاه و برازندگی پیدا کند به طوریکه امروزه همه اذعان دارند که رهبری صالح و هدایتگری‌های ارزشی، اسلامی می‌تواند ما را در مسیر سعادت واقعی رهنمون کند.

این مسئول ترس و واهمه دشمنان این نظام از این رکن حقیقی را یادآور شد و اضافه کرد: دشمنان ما امروز با انواع حیله‌ها و ترفندها سعی می‌کنند با ضربه وارد کردن به این جایگاه در حقیقت موضوع ولایت و حرکت‌های اصیل آن را با شیطنت‌های استکباری زیر سئوال ببرند اما این نور درخشان الهی بیش از گذشته نورانی است.

وی بیان کرد: در فقه شیعه ولایت فقیه نظریه‌ای است که مشروعیت قانونی و شرعی داشته و جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس این نظریه قوام و شاکله خاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل حیات و بقای یک جامعه اسلامی را وابسته به رهبری صالح و هدایتگری‌های آگاهانه توصیف کرد و ادامه داد: برجستگی‌های تبعیت از ولایت فقیه باید در تمام شئون زندگی اعم از سیاسی، اجتماعی و حکومتی نمایان شود به طوریکه فلسفه این امر مدیریت درست جامعه، دوری از پلشتی‌ها، جلوگیری از هرج و مرج، برقراری عدالت، احیای حق و حقوق مردم و انجام وظیفه خطیر دینی است.

ادیب‌نژاد در ادامه گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران اگر امروز به الگو و شاهکار دینداری و دین‌مداری تبدیل شده است به خاطر صیانت از این فرهنگ و باور عمیق است که می‌تواند بیش از گذشته گرفتاری‌ها و نارسایی‌های ما را برطرف کرده و نظام اسلامی ما را به مرز خودباوری و خوداتکایی سوق دهد.

وی افزود: دشمنان امروز از این جهت در عصبانیت و غیظ سرشار از غرور کاذب به سر می‌برند که تلاش آنها در مسیر ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه و ارزش‌های ناب اسلامی با شکست واقعی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/62004/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول