اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

قیام عاشورا الگو و سنگ بنای انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه قیام عاشورا الگو و سنگ بنای انقلاب اسلامی بود، گفت: باید با همت‌های بلند برای تحقق آرمان‌های انقلاب گام برداریم.

قیام عاشورا الگو و سنگ بنای انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام اصغر جهانی در نخستین جلسه کمیته روستایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و  زین‌العابدین (ع) با اشاره به گذشت 14 قرن از نهضت عاشورا، اظهار کرد: انقلاب امام حسین (ع) همچنان پس از گذشت یک‌‌هزار و 400 سال مشعل فروزان و روشنگر صراط مستقیم را به انسان‌های آزاده دنیا به ویژه مسلمانان ظلم‌ستیز نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه به تعبیر رسول اکرم (ص) امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است، افزود: قیام امام حسین(ع) نماد مبارزه اسلام اموی با اسلام ناب محمدی (ص) است و از این‌رو حرارتی که از این عشق حسینی در دل مسلمانان ایجاد شده هرگز به سردی نمی‌گراید.

جهانی در ادامه از نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس روستایی و عشایری  گیلان در ساعت 9.30 دقیقه صبح روز 12 بهمن امسال خبر داد و گفت: این زنگ با شعار «سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد» نواخته می‌شود.

وی برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن ویژه روستاییان و عشایر، مسابقه سراسری علمی و فرهنگی، نقاشی کودکان، برگزاری مراسم ویژه در مزار شهدا و حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن را از جمله برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه‌های دهه فجر در هر روستا باید طبق نظر سنجی و نیاز سنجی آن روستا انجام شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان به حضور روستاییان و عشایر در نماز جمعه با لباس‌های بومی و محلی اشاره کرد و یادآور شد: تجلیل از عرصه نماز و شهادت در سطح  روستاها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور هر یک از نمایندگان سازمان‌های مربوطه نظرها و پیشنهادهای خود را برای بهتر برگزار شدن جشن انقلاب ارائه کردند و در این جلسه تصویب شده تا برای اجرای برنامه‌ها در روستا ابتدا لیستی از روستاهای محروم در اختیار سازمان‌ها برای برنامه‌ریزی‌های مربوطه قرار گیرد.

همچنین در جلسه مذکور مصوب شده تا سازمان‌ها برخی از افتتاح پروژه‌های مربوط به خود را در دهه فجر در روستاها افتتاح کنند.

 مسئولان سازمان‌های جلسه کمیته روستایی ستاد دهه فجر خواستار پوشش گسترده اخبار توسط صدا و سیما و خبرگزاری‌ها شدند و فعالیت پایگاه‌های روستایی نیز در دهه فجر نیز مورد تاکید قرار گرفت.

اجرای مراسم مداحی از دیگر بخش‌های جلسه مذکور بود.

انتهای پیام/84002/ت/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول