اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آباده تاکید کرد

ضرورت حمایت از بخش کشاورزی آباده

خبرگزاری فارس: فرماندار آباده گفت: مسئولان بخش کشاورزی این شهرستان باید در راستای توسعه این بخش و حمایت از افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند تلاش کنند.

ضرورت حمایت از بخش کشاورزی آباده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آباده، محمد جواد عسکری در جلسه بررسی مشکلات و مسائل بخش دامپروری این شهرستان که با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس، تشکل‌های بخش دامپروری و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری آباده برگزار شد، با بیان اهمیت و نقش صنعت دامپروری اظهار داشت: صنعت دامپروری به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های زراعت در سطح جهانی و بین‌المللی از رشد و گسترش چشم‌گیری برخوردار بوده و کارآفرینی آن در اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده، تغذیه بشر، سلامت انسان و جامعه و به طور کلی نقش بی‌بدیل آن در اقتصاد باعث شده تا همواره مورد حمایت و توجه دولت‌ها و کشورهای توسعه یافته قرار گیرد.

وی با اشاره به مناسب بودن بستر در این زمینه در آباده برای توسعه بخش دامپروری افزود: مسئولان این بخش باید با همکاری و تعامل ضمن حمایت از واحدهای دامپروری موجود، در راستای توسعه این بخش و حمایت از افرادی که قصد انجام این کار را دارند تلاش کنند.

محمد صادقی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فراهم ساختن موجبات توسعه کمی و کیفی تولیدات دامی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار، ساماندهی، تقویت و حمایت از تشکل‌های تولیدکنندگان و فراهم کردن زمینه حضور قانونمند آن‌ها و ایجاد اشتغال مناسب برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط دانشگاهی از جمله وظایف و اهداف این مدیریت است.

در این جلسه مشکلاتی از قبیل عدم نقدینگی، کمبود آب و علوفه و موضوع بیمه دامداران از زبان دامداران مطرح و فرماندار این شهرستان با توضیح خواستن از مسئولان مربوطه دستور پیگیری و مرتفع کردن آنها را صادر کرد.

در ادامه پیگیری تأمین نقدینگی برای تعاونی‌های بخش دامپروری و اجرای طرح‌های دامپروری در غالب طرح توسعه بخش کشاورزی از جمله مصوبات این جلسه بود.

شهرستان آباده با دارابودن یک‌میلیون دام سبک و 250 هزار دام سنگین و همچنین 176 واحد مرغ گوشتی مقام‌های دوم تولید گوشت سفید و سوم تولید گوشت قرمز استان فارس را داراست.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول