اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

خسارت 2000 میلیارد تومانی حوادث غیر مترقبه در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: از سال 74 تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد تومان خسارت به استان اردبیل وارد شده است.

خسارت 2000 میلیارد تومانی حوادث غیر مترقبه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی پیش از ظهر امروز در رزمایش بزرگ مدیریت بحران شهرستان خلخال اظهار داشت: خسارت وارده به استان اردبیل از سال 1374 تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد تومان بوده است که از ناحیه حوادث و خشکسالی مبلغ 200 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

اسلامی افزود: 90 درصد اعتبارات تخصیصی به حوادث و بلایای طبیعی بعد از دولت نهم بوده که توجه بیشتر مسئولان ذیربط کشوری در حوزه مدیریت بحران را می‌طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: شهرستان خلخال به لحاظ کوهستانی و سردسیر بودن و داشتن گردنه‌های سخت و جاده‌های کوهستانی همواره مدنظر مدیریت بحران استان اردبیل است.

این مسئول افزود: در زمستان امسال بیش از 47 اکیپ در 20 راه روستایی و 27 راه اصلی در هشت راهدارخانه ثابت، 9 راهدارخانه مرکزی و پنج راهدارخانه سیار با 334 نفر نیروی انسانی و ماهر در بحث مدیریت بحران در جاده حضور خواهند داشت.

اسلامی در خصوص حضور نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای نیز ابراز داشت: در زمستان امسال در طرح زمستانی و مدیریت بحران بیش از 11 پایگاه ثابت جمعیت هلال‌احمر، یک پایگاه موقت، پنج پایگاه سیار با 400 نجاتگر و 50 نفر پرسنل جمعیت هلال‌احمر استان در خدمت مردم و جاده‌ها خواهند بود.

 

وی افزود: در این راستا بیش از 17 آمبولانس و هشت دستگاه خودروی ست امداد و نجات و 12 وانت امدادی در خدمت شهروندان استان خواهد بود که در سطح کشور نیز بیش از 17 دستگاه بالگرد در خدمت مردم خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: در زمستان سال گذشته نیز در شهرستان خلخال با حضور بالگرد امداد و نجات در روستای آقبلاغ کرد یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت.

اسلامی تصریح کرد: نقش پلیس راه و نیروی انتظامی نیز در مدیریت بحران بی‌تاثیر نبوده و امسال در طرح زمستانی بیش از 380 تیم با 760 نفر روز با امکانات 14 کانکس، شش پایگاه ثابت در جاده‌ها فعال خواهند بود که نقش عمده‌ای را در کاهش بار ترافیک و نظم و امنیت در جاده‌ها به عهده خواهند داشت.

وی با تقدیر از زحمات تلاشگران در عرصه بهداشت و درمان ابراز داشت: در این راستا اورژانس نیز با 35 پایگاه ثابت و 250 نفر نیروی انسانی انجام وظیفه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به آمار هفت ماهه تلفات جاده‌ای در استان اشاره کرد و افزود: در هفت ماه سال 90 بیش از 162 نفر از هم استانی‌ها در جاده‌ها جان باخته‌اند که این آمار در مقایسه با هفت ماه سال 91 به 142 نفر رسیده است که کاهش 3/12 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول