اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی:

پژوهش نقش مؤثری در بهبود برنامه‌های فرهنگی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی، پژوهش را عامل پیشرفت و ارتقا در زمینه مدیریت برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در ارتباط با حوزه جوان عنوان کرد.

پژوهش نقش مؤثری در بهبود برنامه‌های فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا خوراکیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: رشد روزافزون مرزهای دانش، پدید آمدن موضوعات و مسائل نوین و همچنین نیاز به داشتن شناخت، بررسی و تحلیل آنها به ویژه در زمینه مطالعات بین رشته‌ای و با نگاه دینی، ضرورت انجام فعالیت‌های پژوهشی با نگاه تخصصی و اصولی یک اولویت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین گام در راستای حل مشکلات و رسیدگی به نیازهای موجود، شناخت آنها و سپس گام برداشتن در زمینه حل آن است و بر همین اساس یکی از روش‌های اساسی شناخت و حل تنگناهای موجود در جامعه و ادارات و سازمان‌ها، مطالعات مربوطه و انجام پژوهش‌های میدانی و تحقیق‌های علمی در این زمینه است.

خوراکیان با معرفی واحد پژوهش‌های اجتماعی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای و جوانان آستان قدس رضوی به عنوان واحد علمی و تخصصی در زمینه انجام پژوهش‌ها و تحلیل‌های اجتماعی با رویکرد دینی گفت: واحد پژوهش‌های اجتماعی این مؤسسه با 15 سال سابقه در زمینه انجام فعالیت‌های علمی، تحقیقی و پژوهشی شامل نظرسنجی، فراتحلیل و طرح‌های پژوهشی توانسته بخشی از بار پژوهشی مشهد و استان را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: واحد پژوهش مؤسسه جوانان آستان قدس تاکنون اقدامات مناسبی را در زمینه پژوهش‌های اجتماعی انجام داده است اما باید با روش‌های علمی، جدیدتر و تکمیلی‌تر و همچنین استفاده از توان و ظرفیت‌های خود این موارد را به روز کرده و نیازهای پژوهشی حوزه اجتماعی آستان قدس را بیش از پیش تامین کرده است.

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از پژوهش‌های اجتماعی مرتبط با حوزه جوانان رویکرد پژوهشی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای به عنوان محوریت اقدامات این واحد یاد کرد و اظهار داشت: حمایت مادی و معنوی از پژوهش‌های پژوهشگران، استفاده بهینه از پژوهش‌های انجام شده توسط پژوهشگران و همچنین فرهنگ‌سازی جهت استفاده بهینه از پژوهش از جمله اقداماتی است که نه تنها در مجموعه مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس بلکه باید در سایر سازمان‌ها و ادارات جهت بهبود وضعیت پژوهش در جامعه مورد توجه و انجام قرار بگیرد.

انتهای پیام/70007/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول