اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گناباد:

فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد گناباد چشمگیر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد گناباد رشد خوبی داشته است و در برخی از پژوهش‌ها این فعالیت‌ها چشمگیر بوده است.

فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد گناباد چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، آصف زارع صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی گناباد که در سالن بهلول این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: ملتی که پژوهش را فراموش کند در سراشیبی فراموشی علمی و فرهنگی فرو می‌رود.

وی افزود: در آموزه‌های دینی و قرآنی بر پژوهش تاکید و سفارش فراوانی شده است که این امر نشان‌دهنده راه اعتلا و رشد علمی و فرهنگی برای هر ملتی است. آنچه که در آیات قرآنی به آن اشاره شده نشان‌دهنده این است که الهام از طبیعت می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

زارع تصریح کرد: وظیفه ما در زمان کنونی این است که علوم نهادینه شده در طبیعت را با پژوهش و صبر و تحمل دریابیم و آن را در راه اعتلای بشریت به کار ببندیم.با تلاش و کوشش و پژوهش می‌توانیم یافته‌های جدیدی را به دست آوریم و این امر رسالت دانشگاه است.

این مقام مسئول گفت: در یک دوره هدف دانشگاه‌ها آموزش محوری، در دوره‌ای پژوهش‌محوری، در دوره‌ای کارآفرین بوده و در حال حاضر تبدیل علم به ثروت مهم‌ترین وظیفه دانشگاه است و دانشگاهی پویاست که در این مورد فعال باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در 15 سال پیش بحث معاونت پژوهشی را تصویب کرد و با 6 درصد بودجه دانشگاه به مقوله تولید علم نگاه می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد اظهار داشت: حرکت جمعی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سبب شد که در سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی رتبه تولید علم برتر کشور را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از 6 سال گذشته رشد علمی خود را در واحدهای مختلف شروع کرده است و در آینده نزدیک نیز این پیشرفت بسیار چشمگیرتر خواهد بود.

زارع با بیان اینکه ایران در گذشته سابقه طولانی در علم داشته است خاطر نشان ساخت: عامل مهم در شتاب علمی ایران بحث پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است و امید است که این رشد در تمام مراکز علمی و پژوهشی کشور رخ دهد.

وی افزود: در امر پژوهش به دو نکته صبر و پشتکار و پذیرفتن نتیجه پژوهش و ملاک قرار دادن آن باید توجه شود.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول