اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان

7 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای انجام طرح‌های پژوهشی اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 3 تا 7 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مربوط به انجام مطالعات و طرح‌های پژوهشی است که باید در این زمینه هزینه شود.

7 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای انجام طرح‌های پژوهشی اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در دیدار با جمعی از نخبگان و پژوهشگران استان ضمن تبریک هفته پژوهش، استفاده از طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشگران و نخبگان را در برنامه‌های استان ضروری دانست .

وی افزود: رشد و توسعه استان با بهره‌گیری از یافته‌های نوین علمی و تحقیق های محققین و پژوهشگران تحقق می‌یابد.

نارویی از هزینه کرد هفت درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در بخش پژوهش به عنوان سرمایه‌گذاری پر سود یاد کرد و از مسئولان استان خواست با جدیت برای حمایت و اجرای طرح‌های پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس تحقیقات یونسکو بالاترین ضریب هوشی جهان مربوط به کودکان سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: نخبگان و محققان استان با کمترین امکانات در عالی‌ترین رتبه در مقایسه با استان‌ها و حتی کشورهای برخوردار قرار دارند که این نشان از استعداد نهفته و توانمندی‌های بالای فرزندان این منطقه است.

 نارویی همچنین با تشریح ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف، کشاورزی، صنعتی و معدنی، از نخبگان و پژوهشگران استان خواست برای استفاده حداکثری از مزایای بالقوه و منحصر به فرد استان طرحها و نظرات خود را ارائه دهند.

در ادامه این جلسه چند تن از نخبگان استان با تشریح مشکلات خود، حمایت از طرح‌های پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های استان برای انجام تحقیقات و مطالعات پژوهشی را خواستار شدند.

تجلیل از 9 نفر از نخبگان و پژوهشگران برتر استان که در مسابقات بین‌المللی مقام کسب کرده‌اند پایان بخش این دیدار بود.

انتهای پیام/75002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول