اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد خبر داد

برگزاری دعای زیارت پیامبر(ص) از راه دور در مرقد علامه بهلول گنابادی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد گفت: در دهه آخر صفر، مراسم دعای زیارت پیامبر(ص) از راه دور در مرقد علامه بهلول برگزار می‌شود.

برگزاری دعای زیارت پیامبر(ص) از راه دور در مرقد علامه بهلول گنابادی

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‎الاسلام محمدرضا رحمانی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گناباد که با حضور کارشناسان فرهنگی عضو در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: از نظر قرآن مجید، تاریخ داراى سنت و اصول و قواعدى است که بر آن حاکم است.

وی افزود: جریان تاریخ طبق همین ضابطه‌هاست و فناپذیرى و نابودى همه موجودات و جریان‌هاى تاریخى از مسائل مهمى است که در قرآن مطرح شده است. آن چه رنگ فنا و نابودى به خود نمى‌گیرد فقط ذات حق تعالى است.

رحمانی افزود: هر چه بخواهد پایدار باشد باید در مسیر الهى حرکت کند و صبغه خدائى به خود بگیرد و از منظر قرآن تنها حق باقى و جاودانه است و باطل به طور ذاتى فاقد استعداد بقاء است و قابلیت استمرار ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد تصریح کرد: چهارده قرن مردم در ایام محرم سر از پا نمی‌شناسند و جان و مال خود را برای برگزاری مراسم عاشورا و محرم صرف می‌کنند.

وی افزود: این عزاداری‌ها، سینه‌زنی‌ها و زنجیرزنی‌ها، اطعام‌ها و نظایر آن نشان از این است که حادثه عاشورا فوق‌العادگى خاص و رمز و رازهایی دارد که تا این حد جاودانه مانده است.حادثه عاشورا یک انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت بوده است و همه کسانی‌که در این واقعه شرکت کردند از سرانجام خود آگاهی داشتند و به‌ صورت اتفاقی و از سر غفلت آنجا نیامده بودند.

رحمانی با تأکید بر آسیب‌شناسی و خرافه‌زدایی از مراسم محرم گفت: وظیفه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بررسی نقاط ضعف و قوت مراسم عزاداری و کارهای کارشناسی برای تقویت نقاط قوت است.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد پیشنهادات خود را در خصوص گردهمائی مسئولین و مداحان هیئات مذهبی قبل دهه دوم صفر، تقدیر از هیئاتی که در دهه اول محرم در ارزیابی‌ها بهتر عمل کرده‌اند، آسیب‌شناسی برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر، مراسم جشن هفته وحدت در امامزاده‌ها و فضاسازی اطراف امامزاده‌های شهرستان، و برگزاری مراسم دعای زیارت پیامبر(ص) از راه دور در مرقد علامه بهلول، ارائه دادند.

انتهای پیام/70003/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول