اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری:

پژوهش‌های علمی کاربردی شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: محققان و پژوهشگران استان به سمت پژوهش‌های کاربردی هدایت شوند.

پژوهش‌های علمی کاربردی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود شیخ‌الاسلامی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور این استان اظهار داشت: یک انسان متعهد باید به هر دو مقوله علم و اخلاق توجه داشته باشد چراکه اگر علم همراه با اخلاق نباشد، نمی‎توان شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی باشیم.

وی افزود: طی سال‌های طولانی بسیاری از روشنفکران سعی می‌کردند فضای حوزه و دانشگاه را از هم جدا کنند ولی اندیشمندان و عالمانی از جمله آیت‌الله مفتح و شهید مطهری در سایه بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی(ره) این شکاف را از میان برداشته و وحدت این دو مرکز مهم را پایه‌گذاری کردند.

شیخ‌الاسلامی بر ضرورت توجه محققان و پژوهشگران به مباحث اخلاقی و معرفتی تاکید و تصریح کرد: توجه به امور دینی و معرفتی در کنار پرداختن به موضوعات علمی می‌تواند در پویایی و پیشرفت محققان کمک به سزایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه، اذعان داشت: تعداد طرح‌های پژوهشی این دانشگاه در سطح کشور از رقم قبل توجهی برخوردار است و این امر نشان‌دهنده این است که پژوهش در این دانشگاه از اهمیت والایی برخوردار است.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: ارائه بیش از یک هزار عنوان تالیف مقالات علمی و طرح‌های پژوهشی گواه بر این ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما هنوز با مرحله ایده‌ال فاصله داشته و برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر خود به دو هزار و 38 عنوان تالیف نیاز داریم.

شیخ‌الاسلامی در ادامه از برگزاری نشست‌های پژوهشی در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار بر این است که یک روز در هفته به بررسی مسائل پژوهشی اختصاص داده شود تا کیفیت و کمیت پژوهش‌ها در این جلسات مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت ارائه پژوهش‌های کاربردی از سوی محققان استان تاکید کرد و افزود: محققان و پژوهشگران به سمت پژوهش‌هایی حرکت کنند که منجر به تولید ثروت شود و کشور را به سمت رشد و توسعه بیش از پیش رهنمون کند.

انتهای پیام/68006/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول